5 Ocak 2012 Perşembe

İdris Naim Şahin’den ‘Sen Görürsün, Haledecem Seni’ Tehdidi

Ankara - Şırnak’ın Roboski köyünde 35 sivilin katledilmesiyle ilgili Meclis Genel Kurulunda yapılan tartışmalarda İçişleri Bakanı İdris Naim Şahin’in BDP’li vekilleri tehdit eden sözleri damgasını vurdu. Bakan Şahin, BDP’li Özdal Üçer’e ‘‘Sen görürsün, ben seni haledecem’’ diyerek tehdit etti. AKP’li Mehmet Metiner ise Sırrı Süreyya Önder’e ağır hakaretlerde bulundu.

TOKİ’nin, kamuda eşit işe eşit ücret uygulamasını içeren 375 sayılı KHK kapsamından çıkarılmasını öngören kanun teklifi TBMM Genel Kurulu’nda görüşüldü. Görüşmeler sırasında söz alan BDP Grup Başkanvekili Hasip Kaplan, kürsüye gelerek Roboski’de öldürülen 35 gencin ismini saydı. Ölenlerden 28 kişinin aynı aileden olduğunu söyleyen Kaplan, “İçişleri Bakanı’na soruyorum; 28 canı toprağa veren aynı aileden 8 kişiyi gözaltına alıyorsunuz. Aynı aileden 60’a yakın kişi de gözaltına alınmaya çalışıldı. Ne yapmak istiyorsunuz? Bu çocukların isimlerini rüyanıza girene kadar burada okuyacağım. Bu kürsüde kabusunuz olacağım. Onların resimlerini getireceğim” dedi.

BAKAN ŞAHİN’DEN TEHLİKELİ SÖZLER


Daha sonra kürsüye gelen Bakan Şahin ise BDP sıralarına dönerek, “Kürsüye çıkıp öldürmekten, inerken vurmaktan, dururken tutuklamaktan, cümlelerini kurarken kandan, ölümden bahsetmeden duramayan, hayatı kan ve ölüm üzerine, düşüncesi kin, kan ve bölme üzerine inşa edilmiş milletvekilleri var. Bu ülke o kadar özgür bir ülke bu ülkedeki özgürlüklerden yararlanarak kanı, kini, ölümü kendisine şiar edinmiş, diline pelesenk edinmiş, söylemekten yorulmayan ve utanmayan, gerçekleri saptıran, ne derse tersi doğru olan” dedi.

ŞAHİN TEHDİT ETTİ

Konuşmasında Şahin, Kaplan’ın itirazları üzerine, “Susarsan, sus oradan, sus, konuşma. Konuşamazsın. Hesap vermesi gereken sensin, senin gibiler, hesap vermesi gerekenler. Bu Meclis sizi dinledi, sizin iğrenç iftiralarınızı dinledi, iğrenç hareketlerinize tahammül ediyor bu devlet bu millet. Oradaki ölümü anlamak için bölücü terör örgütünü iyi anlamak lazım. Oradaki ölümün bir adım ötesi bölücü terör örgütüdür. Oradaki ölümün bir adımın ötesi Kandil’dir. Kandil’de dili kanlı insanlar vardır, kan vardır. Kandil’i bilmek lazım. Bana şunun hesabını verin. Cenazeleri istismar ederek, ölümün üzerinden istismar yaparak üzerine örttüğünüz o bez parçasının hesabını ver bakayım bana, o lanet işaretlerin” dedi.

İçişleri Bakanı’nın konuşmasının ardından Hasip Kaplan, “İğrenç kelimesi kabul edilemez” diyerek sataşma gerekçesiyle söz isterken Meclis Başkanvekili Mehmet Sağlam oturuma ara verdi.

‘BEN SENİ HALEDECEM’


Bu sırada BDP’li Van Milletvekili Özdal Üçer, Şahin’e “İğrenç ve ahlaksız sözünü sana iade ediyorum” diye bağırdı. Şahin’in dönüp ‘’Sen görürsün, beni seni haledecem’’ sözleri üzerine Uçer, “Beni tehdit edemezsin, JİTEM’i mi getireceksin, yargısız infaz mı yapacaksın” diye bağırarak ayağa kalktı. Uçer, Kaplan tarafından zorlukla Genel Kurul salonundan çıkartıldı. Uçer Meclis kulisinde İçişleri Bakanı Şahin’in kendisini tehdit ettiğini belirterek, “Beni tehdit etti. ‘Sen görürsün, ben seni halledecem’ diyerek beni tehdit etti” dedi.

Ardından, BDP’nin özür talebi üzerine söz verilen Bakan Şahin ağır ifadelere devam ederek, “Utanma arlanma duygunuz yoktur. Siz tehdit ediyorsunuz. Ben tehdit etmem. Kendim yaparım derken, bakanlığımı kötüye kullanıp, bakanlık elemanlarıyla size zarar vermem kimseye vermediğim gibi. Size de vermem her şeye rağmen. Sizi insan olarak görüyoruz. İnşallah bir gün doğru insan olursunuz. Bunu temenni ediyoruz. Halen umudumuz var sizden. Habis ur bir gün düzelir diye bekliyoruz” dedi.

Hasip Kaplan ise kullandığı “iğrenç” kelimesi nedeniyle Bakan Şahin’den özür dilemesini istedi. Kaplan, “Kan davası güdecek anlaşılan, emrinde Emniyet var, Jandarma var, korucu var” dedi. Kaplan, şunları söyledi:

“Yaralayıcı sözler nedeniyle geri alın ya da size iade etmek zorunda kalırım, Sayın Bakan geri almadı ben de iadeli taahhütlü bir liralık pulla Sayın Bakana süslü püslü olarak aynen iade ediyorum sözlerini. Güle güle kullanın sözlerinizi yakında postayla yerinde teslim gönderiyorum.”

METİNER’DEN AĞIR HAKARETLER

Daha sonra BDP’li Sırrı Süreyya Önder, Bakan Şahin’e yanıt vermek için kürsüye geldi. Önder’in konuşması sırasında AKP’li Mehmet Metiner’in laf atması üzerine Genel Kurul yeniden elektriklendi. Önder, ön sıradan kendisine laf atan AKP’li Mehmet Metiner’e, “Bir süredir laf atma diye seni arkaya göndermişlerdi. Kombinen mi bitti, geldin” dedi. Metiner ise ayağa kalkarak “terbiyesiz” dedi. Bunun üzerine Önder, “Sensin terbiyesiz, gel gel beni mi döveceksin” dedi. Metiner’in laf atmaya devam etmesi üzerine Önder, “Sen gelmiyorsun madem ben gelirim” diyerek kürsüden inip Metiner’in üzerine yürüdü. Bu sırada BDP’li Murat Bozlak ve Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay’ın araya girmesiyle engellendi.

ANF NEWS AGENCY

Hiç yorum yok: