8 Eylül 2011 Perşembe

Kürtleri Linç Etmek Olağanlaştı

Ağrılı Kemal Uysal, kendisine sataşan bir polisin gözetiminde faşistler tarafından linç edildiğini söyledi. Faşistlerin, ‘öldü bu lan’ diyene kadar çevrede bekleyen polislerin müdahalede bulunmadığını anlatan Uysal, yargı tatilinin sona ermesi ile birlikte suç duyurusunda bulundu. Aynı bölgede yaşayan Rahmi Ayvas adlı başka bir Kürt de 2010 yılında aynı faşist grubun saldırısına uğradığını söyledi

Yaşadıklarını ANF’ye anlatan Kemal Uysal, olayın 3 Nisan tarihinde saat 22.30 sıralarında Selçuk İlçesi çarşısında meydana geldiğini söyledi. Yolda babasıyla birlikte yürürken bir polisin yanlarına gelerek kendilerine hakaret ettiğini ifade eden Ağrı nüfusuna kayıtlı Kemal Uysal, yaşadıklarını şöyle anlattı:

“Ev içindeki bazı sıkıntılardan dolayı yolda babamla tartışarak yürüyorduk. Birden polis yanımıza geldi ve bir sorun olup olmadığını sordu. Ben de bir sorun olmadığını, babamla konuştuğumu söyledim. Babam iyi Türkçe bilmediği için ben Kürtçe konuşmaya başlayınca, polis beni iterek, ‘Kesin lan, hadi evinize
gidin’ dediler. Ben de, beni itmesine tepki gösterdim. Polis bana dönerek, ‘Bıktık lan siz Kürtlerden’ diyerek vurmak istedi. Ben de bırakmadım. Birden başıma önceden de tanıdığım birkaç kişi üşüşmeye başladı ve vurmaya başladılar. Yanımdaki polis uzaklaştı, grup beni öldüresiye dövdü. Bana hakaret eden polis olaya müdahale etmezken, çevreden gelen geçen gruplara, ‘Öldürün lan bu Kürdü’ diyordu. Beni döverken bir taraftan da Kürtlere hakaret ediyorlardı.”

‘ÖLDÜ BU LAN!’

Kendisini linç edenlerin birçoğunun çarşı esnafı olduğunu belirten Uysal, o akşam oradan geçen çoğu kişinin kendisini dövdüğünü söyledi. Kanlar içinde kaldığını ve bir süre sonra birinin yüzüne dokunarak, ‘Öldü bu lan’ demesi üzerine polislerin geldiği ve grubun dağıldığını anlattı. Selçuk Devlet Hastanesi’ne kaldırılan Uysal, iç kanama ve beyin kanaması riski olduğu için bir hafta hastanede gözlem altında tutulduğunu belirtti.

Uysal, hastaneden çıktıktan sonra Emek, Demokrasi ve Özgürlük Bloğu Milletvekili Adayı Av. Mehmet Bayraktar’ın yanına giderek durumu anlattığını ve yargı tatilinin bitmesiyle birlikte İzmir Adliyesi’ne giderek, polis ve kendisine linç yapanlar hakkında suç duyurusunda bulunduğunu söyledi.

FAŞİST GRUBUN TEK VAKASI BU DEĞİL

Selçuk'un en işlek caddelerinden biri olan Sevgiyolu'nda Uysal'a saldıran faşist grubun, geçtiğimiz yıl BDP İlçe binasından evine giden 45 yaşındaki Rahmi Ayvas'a da saldırdığı ortaya çıktı. Konuyla ilgili bilgi veren Ayvas, 2010 Newroz'undan bir gün önce akşam saatlerinde BDP Selçuk İlçe binasından evine giderken, Sevgiyolu'ndan geçtiği sırada, bir grup tarafından önü kesilerek, ‘Hepinizi öldüreceğiz, defolun gidin buralardan’ tehdidiyle dövüldüğünü söyledi. Kanlar içinde evine gittiğini ve ardından suç duyurusunda bulunduğunu anlatan Ayvas, suç duyurusunun halen sonuçlanmadığı gibi savcılığın da soruşturma gereği görmediğini aktardı.

Hiç yorum yok: