7 Ağustos 2011 Pazar

Burkay Gelsin, Anter Gelmesin!


 
İsveç'te sürgünde yaşayan Kürt bilgesi Musa Anter'in oğlu Anter Anter, Türkiye'ye gelme girişimleri hem Atatürk Hava Limanı'nda hem de Habur Sınır Kapısı'nda engellendi.

Hükümetin
sürgünde bulunan Kürt aydınlarından bir kaçını Türkiye'ye getirme girişimleri devam ededursun, İsveç'te sürgünde yaşayan Kürt bilgesi Musa Anter'in oğlu Anter Anter, Türkiye'ye gelme girişimleri hem Atatürk Hava Limanı'nda hem de Habur Sınır Kapısı'nda engellendi. Anter, "Türkiye gitmek istiyorum ama izin vermiyorlar. Şimdiye kadar da hiçbir gerekçe göstermediler. Neden beni bırakmadıklarını da bilmiyorum" dedi. Avukatı Hasip Kaplan ise, AKP'nin konuyla ilgili çifte standart uyguladığını söyledi.

AKP
Hükümeti'nin Avrupa ülkelerinden sürgünde yaşayan birkaç Kürt aydını Türkiye'ye getirme girişleri devan ederken, 31 yıl İsveç'te sürgünde yaşayan Kemal Burkay, Türkiye'ye döndü, devlet erkanı tarafından karşılandı ve şimdilik bakanlar düzeyinde "el üstünde" tutuluyor. Tüm bunlar yaşanırken İsveç'te sürgünde yaşayan Kürt bilgesi Musa Anter'in oğlu Anter Anter'in de Türkiye'ye girişi yine Burkay'ın üzerinde propaganda yapan hükümet tarafından engelleniyor.

Şimdiye
kadar 3-4 defa İstanbul Atatürk Hava Limanı'nda Türkiye'ye giriş yapmak istediğini, ancak her defasında geri çevrildiğini belirten Anter, " Şimdi de yine gitmek istiyorum, izin vermiyorlar. Şimdiye kadarda hiçbir gerekçe de göstermemişler. Neden beni bırakmadıklarını da bilmiyorum? Şimdiye kadar her türlü yol ve yöntemi denedim ama resmi bana tek bir cevap vermemişler. İsveç'in Başkenti Stockholm'daki Türk makamlarına vatandaşlık için başvurdum yine cevap vermediler" dedi.

'Burkay hükümete yardım için gitti'


Kemal
Burkay'ın AKP hükümetine yardım etmek için Türkiye'ye gittiğini belirten Anter, "Ben AKP hükümetine yardım etmeyeceğim ve onların yardımını da istemiyorum. Cüneyt Zapsu benim dayımın oğlu, ben onun da yardımını istemiyorum. Buna da ihtiyacım yoktur. Ben her vatandaş gibi kendi ülkeme gitmek istiyorum. Suçum nedir? Şayet suçum Kürtlük yapmak ise evet yaptım, yapacağım ve ölünceye kadarda yapacağım. Bu davadan asla vazgeçmek olmayacaktır. Kürt olduğum için ne yapmam gerekiyor. Şayet İtalyan olsaydım İtalyanım diyecektim ama Kürt doğmuşum ve Kürdüm ne yapayım. İnkâredeyim yani Kürt olduğum halde Kürt değimiyim diyeyim."

'Şimdiye kadar babamın mezarını bile görmedim'


Avrupa'da
yasal yollarla davacı olacağını ifade eden Anter, "Çünkü şuana kadar babamın mezarını bile görmemişim. Orada köyümüz, tarlamız ve bağ-bahçemiz var oraları görmek ve yaşamak istiyorum. Başka hiçbir amacımın olmadığını bildikleri halde beni bırakmıyorlar. Onların temel korkusu sanki ben Türkiye'ye döndüğümde parti kuracağım v.b çalışmaların içine girmemden korkuyorlar" dedi.

'Habur Sınır Kapısı'nda da girişi engellendi'


Avukatlarının
da Türkiye'de yaptıkları başvurulardan bir sonuç alamadığını kaydeden Anter, son olarak geçtiğimiz gün Federal Kürdistan Bölgesi sınırındaki Habur Sınır Kapısı'ndan Türkiye'ye giriş yapmak istedi, ancak yine gerekçesiz bir şekilde "giremezsiniz" denilerek engellendi. "Bu nasıl hükümet, bu nasıl kanun ve yasalardır. Anlamış değilim. Ben Türk gümrük kapısına giderek 'suçum varsa, bana dava açın, beni tutuklayın' dedim. Onu da yapmıyorlar. Sadece söyledikleri tek şey Türkiye'ye giremezsiniz diyorlar" diye konuştu.

Kaplan: İçişleri Bakanlığı açıklama yapmalı


Anter'in
avukatı BDP Şırnak Milletvekili Hasip Kaplan, daha önce de Anter Anter için açtıkları davalarda hukuk yolları tıkandığı için AİHM'e başvurduklarını belirterek, ancak henüz bir sonuç almadıklarını söyledi. Anter Anter'in babasının mezarını bile ziyaret edemediğine işaret eden Kaplan, "Türkiye'ye girişine Stokholm'de katıldığı 1 Mayıs İşçi Bayramı gerekçe gösteriliyor. Bakanlar düzeyinde de bile görüşmeler yapıldı. Ancak AKP konuyla ilgili çifte standart uyguluyor" diyerek, Anter Anter'in her başvurusunda çeşitli gerekçelerle Türkiye'ye girişinin engellendiğini kaydetti. İçişleri Bakanı'nın konuya ilişkin açıklama yapması gerektiğine değinen Kaplan, vatandaşlıktan çıkmış olsa bile Türkiye'ye girişinin engellenmemesi gerektiğini söyledi.

Hiç yorum yok: