17 Eylül 2012 Pazartesi

Yüksekova’da Okul Boykotuna Yüzde 90 Katılım


Kürt kurumlarının okulları boykot çağrısına uyan Kürt çocukları bugün ders başı yapmadı. Yüksekova’da yüzde 90 oranında boykota uyarak ders başı yapmayan çocuklar okul duvarlarına, “Anadilde eğitim istiyoruz, HPG, PKK, gerilla, Apo” şeklinde yazılar yazdı.

Kürt kurumlarının asimilasyona karşı okulları boykot çağrısı yerini buldu. Boykot en fazla da HPG’nin alan hakimiyetini elinde bulundurduğu Hakkari’de görüldü.

Hakkari merkez, Yüksekova, Şemdinli, Çukurca ile Esendere Beldesi başta olmak üzere kent genelinde boykottan dolayı okullardaki sınıflar boş kaldı, Yüksekova’da öğrencilerin neredeyse yüzde 90’ü ders başı yapmazken, bazı okullarda bir iki öğrencinin olması dikkat çekti. Okula gitmeyen öğrencilerin ise okulların duvarlarına, “Anadilde eğitim istiyoruz”, “HPG”, “PKK”, “Gerilla”, “Apo” yazılarını yazdıkları görüldü. Boykota destek vererek 4 öğrencisini okula göndermediğini belirten Yüksekova Barış Anneleri İnisiyatifi üyelerinden Naciye İke, bütün Kürt halkına boykota katılma çağrısında bulundu. İke, “Anadilde eğitim bir haktır. Bu haklı talebi istiyoruz. Yapılan bu boykotla çocuklarımızın anadillerini ne kadar istediklerinin iyi okunması gerekir. Dünyada Kürtlerin dışında bütün halklar dilini ve kimliğini özgürce kullanıyor. Kürtler ise dilsiz bırakılmaya çalışılıyor. Bu boykota tüm Kürt halkı destek vermelidir” dedi.

GALİBA BEN İŞSİZ KALDIM

Taksicilik yapan ve her okul döneminde öğretmen ve öğrencileri taşıyan İkram Durna ise, “Okul boykotu nedeniyle daha hiçbir öğrenci taşıyamadım. İlçede tüm okullarda boykot var. Bu nedenle bu sene galiba ben işsiz kaldım” diyerek boykotun boyutuna dikkat çekti. Gever KURDİ DER Şube Başkanı Evliya Alkan ise, “Sistemi dondurmamız lazım ve bu nedenle kesinlikle bu okul boykotuna uyulmalı ve devletin kurumları işlevsiz bırakılmalıdır" diye konuştu. Yüksekova’nın dışında kent genelinde de öğrencilerin yüzde 70’i ders başı yapmadı. 


ANF

Hiç yorum yok: