29 Nisan 2011 Cuma

Aydın'da Kürtler AKP'lileri Evlerinden Kovdu !


Emek, Demokrasi ve Özgürlük Bloku'nun Aydın Bağımsız Milletvekili Adayı Av. Mehmet Bayraktar, kentteki Kürtler ve demokrat kesimler tarafından yoğun destek görüyor. AKP ise Kürtlerin bağımsız aday etrafında kenetlenmesinin telaşıyla, şu ana kadar uğramadığı Kürt mahallelere ziyaretler düzenlemeye başladı. AKP, ziyaret ettiği Kürt evlerden ise eli boş dönüyor.

Özelikle Kürtlerin yoğun olduğu Ovaemir ve Savuca Beldesinde AKP İl Yönetimi'nin oluşturduğu bir grup ise Kürt evlerini dolaşarak oy istemeye başladı. AKP'liler, gittikleri evlerdeki kişilere, kendilerini desteklemeleri halinde çocuk ve mutfak parası gibi destekler yapma vaadinde bulunuyorlar. Ancak Kürtler AKP'lileri tepki göstererek evlerinden kovunca, parti yönetimi bu faaliyetini sonlandırdı.

'YARDIMLARIN DEVAM ETMESİ İÇİN AKP'YE OY VERİN'

Geçtiğimiz günlerde Hatice Kapser adlı yurttaşın evine giden AKP'li grup, oy talebinde bulundu. Kapser, AKP'li grubun kendisine, "Bizim partimiz bir yıldır Kürtlerin hakları için çalışıyor. Bakın, Başbakan bu güne kadar bir sürü kadına yardım etti. Mutfak paraları ödedi. Bunların devam etmesi için sizin oylarınız gerekli’’ dediğini, aktardı.

Kapser, şunları anlattı: "Gece 4 kadın ve 2 erkek bizim eve geldiler. Önce eşimi sordular, evde olmadığını söyledim. İçeriye gelmek istediler ben de müsaade etmedim. Sonra kapıda bana, 'Sizin adayınız kazansa da size ne yardımı olacak? Biz, size iş olanakları kuracağız. Bize söz ver biz de sana söz verelim’ dediler."

ÇAKTIRMADAN PROPAGANDA!

Söke’nin Savuca Beldesinde de benzer gelişmeler yaşanıyor. AKP’liler bu kez de farklı bir yöntemle oy istediler. Savuca Beldesinde Hakim Söylemez adlı Kürt yurttaşın evine giden AKP’liler, parti kimliklerini saklayarak eve girdiler.

Söylemez, şunları anlattı: "Evimize gelenler önce normal vatandaş gibi davrandılar, daha sonra ise AKP propagandası yaptılar. Bizim evin önüne bir araba yanaştı. Bana Kuşadası’na gideceklerini ama yorulduklarını söyleyerek, sohbete daldılar. Önce ne iş yaptığımı sordular, ben de bahçelerde çalıştığımı söyledim. Memleketimi sordular. Ardından 'seçim yaklaşıyor sence kim kazanır' diyerek konuyu siyasete getirdiler. Sonra Başbakan’ın Türkiye için çok şey yaptığını, Kürtler için çok şeyler yapmaya çalıştığını ama MHP ve CHP’nin buna karşı olduklarını vs. anlattılar. BDP'yi karaladılar. Bana aralarından bir dedi ki, 'Ben senin yerinde olsam AKP’ye oy verirdim. Bak AKP seçilsin sana iş verir. Daha rahat yaşarsın buna ben kefilim' dedi. Sonra asıl niyetlerini anladım. İçlerinden iş bulmak için kefil olan kişi parti kartını çıkardı. Adı da Zafer Artan’dı. Bana seçimden sonra AKP Aydın’da birinci gelirse ve ona oy verirsem iş vereceğini söyledi. Durumu anlayınca evimden kovdum."

Hiç yorum yok: