13 Eylül 2011 Salı

Hazım Babat'tan Roj TV İncileri

Roj TV davasına tanık olarak katılan korucubaşı Hazım Babat, Roj TV’yi pek izlemediğini ve Denge Mezopotamya’yı sadece duyduğunu söylerken, ANF ve Roj TV’ye yönelik suçlamalarda bulundu. "İzlemediği" televizyon hakkında tanıklık eden Babat, ''Danimarka adaletine güvendiğim için geldim'' dedi.

15 Ağustos’ta Danimarka’nın başkenti Kopenhag’daki Şehir Mahkemesi’nde başlayan Roj TV davasının 12. duruşmasında korucubaşı Hazım Babat tanık olarak dinlendi. Duruşmaları izleyen İsveç Sol Parti Genel Başkanı Lars Ohly ile Sol parti yöneticilerinden Yekbun Alp, Danimarka Sol Parti yetkilileri ile görüşerek Roj TV konusunu gündeme getireceklerini söyledi. 15 Eylül’de Danimarka’da genel seçimler var. Şimdiden bu davanın seçimlere konu olması bekleniyor.

Babat, sivil polisler eşliğinde geniş güvenlik önlemleri altında salona getirildi. Duruşmada önce savcılar Babat’a sorular yöneltti. İlkin Şırnak bölgesi harita üzerinde kendisine gösterildi. Babat, Uludere ilçesi Şenova beldesinde yaşadığını söyledi. Irak sınırına ne kadar yakın olduğu sorulunca, “ölçmedim” dedi ama 7-8 km yakın olduğunu ifade etti.

60’a yakın aile bireyinin beldede yaşadığını anlatan Babat, uzaktan bağı olanlarla birlikte 4 bine yakın bir akraba topluluğu olduklarını söyledi. Babat, geçimlerini hayvancılıkla sağladıklarını ancak şimdi bu sektörün bittiğini belirtirken, dükkanları açtıklarını söyledi.

“PKK ile beldede sorun yasayanlar var mı?” sorusuna “var” şeklinde cevap veren Babat, 1987’den önce Beytüşşebap’ta yaşadığını, yaylasının olduğunu ancak PKK’nin bölgeye o zaman girdiğini ve destek istediğini, PKK’lilerin babasını vurduğunu, kardeşlerini, amcasını vurduğunu, evinin ateşe verdiklerini ve kendisini yaraladıklarını anlattı.

Kendisinin tanık olarak geldiğini, mağdur olduğunu ve hiç kimsenin kendisini yönlendirmediğini iddia eden Babat, korucuların herhangi bir tehlike anında havaya ateş açtığını ve güvenlik güçlerine haber verdiğini belirtti.

BAHOZ ERDAL’IN AÇIKLAMASI DİNLENDİ

Duruşmada, Roj TV’de 21 Nisan 2008’de yayınlanan bir haber izletildi. Haberde HPG yöneticilerinden Bahoz Erdal’ın koruculara yönelik çağrısına yer veriliyordu. Erdal açıklamasında Yasin Benek ve Hazım Babat’ın isimleri geçiyordu. Daha sonra Bahoz Erdal’ın kim olduğuna ilişkin istihbarat örgütünün hazırladığı rapor tekrar okundu. “Tek suçlarının koruculuk” olduğunu söyleyen Babat, Siz PKK’ye karşı o tarihten önce bir operasyona katıldınız mı” sorusuna “hayır” diye cevap verdi.

“Bu haberi izlediniz mi?” sorusuna “evet izlemiştim” diyen Babat, daha önce verdiği ifadesinin arkasında olduğunu belirtti.

“DEVLETİMİZLE HİÇBİR SORUNUMUZ YOK”


Bahoz Erdal’ın açıklamasından sonra kendisinin ve ailesinin güvenliği kalmadığını savunan Babat, “Bölgede devletimizle hiç bir sorunumuz yok. Türkiye’de birçok kanal var ve onlarla hiç bir sorunumuz yok” dedi. Babat, TRT 6, Denge TV ve Dicle TV örnekleri vererek niye bunlarla sorunlarının olmadığını sordu.

ROJ TV ve ANF’nin son bir haftada kendisini hedef gösterdiğini iddia eden Babat, ANF’deki kendisi hakkındaki yazıları gösterdi.

Köyünden önemli bir iş olunca devletin güvenlik güçleri ile ancak çıktığını belirten Babat, devletin kendisine 2008’den sonra koruma polisi sağladığını anlattı.

BABASININ MEZAR TAŞINDA TÜRK BAYRAĞI VARMIŞ

Babasının mezar taşında Türk bayrağı olduğu için tahrip edildiğini öne süren Babat, “Yasin Benek’le irtibatınız oldu mu?” sorusuna “hayır” yanıtını verdi. Kendisinin çok kez tehdit edildiğini ama belgeli olmadığı, belgenin mahkemede delil olacağını bildikleri için kendisinin dolaylı olarak tehdit edildiğini belirtti. Roj TV’nin kendi ismini zikrederek tehdit edildiğini savunan Babat, “ANF nedir?” sorusuna “Roj TV’nin uzantısıdır” dedi.

Tanıklığı netleştikten sonra Roj TV ve ANF’de kendisi aleyhine yayınlar yapıldığını söyleyen Babat, kendisinin adam vurduğu yönünde iddiaların yayınlandığını belirti.

ASKERİ OPERASYONLARDA SADECE GÖZCÜLÜK YAPIYORMUŞ

Askeri operasyonlara katılmadığı sadece gözcülük yaptığını, bunu da bir kaç senedir yapmadığını iddia eden Babat, güvenlik güçlerinin kendilerine ihtiyacının olmadığını ifade etti.

PKK’nin Kürtleri temsil etmediği gibi resmi tezleri de mahkemede savunan Babat, Roj TV’nin de “terör örgütü televizyonu” olduğu suçlamasında bulundu. “Biraz daha açıklar mısınız?” sorusu karşısında Babat, Roj TV’nin devamlı propaganda yaptığını, onlara yakın siyasi partilerin mitinglerini gösterdiğini söyledi.

ROJ TV’Yİ İZLEMEDİM DİYOR AMA TANIKLIK EDİYOR

Babat, kendisinin Roj TV’yi fazla izlemediğini ama duyduğunu ve gençlerin TV aracılığıyla dağlara yönlendirildiğini öne sürdü. Denge Mezopotamya radyosu sorulunca da Denge TV ile karıştırdı ancak frekanslarına telsiz bağlayıp eylem yaptıklarını duyduğunu söyledi. Babat, bu bilginin devletin resmi makamlarında olduğunu sözlerine ekledi.

Savcı Duran Kalkan, Amed Dicle ve İsmet Akurt’un resimlerini gösterdi. Hazım Babat, resimlerdeki giysilerin özellikle PKK tarafından giyilen bir giysi olduğunu söyledi, “Bölgede onların sempatizanları da giyiyorlar” diye ekledi.

Daha önceki ifadesi okunmak istendi avukat bu duruma itiraz eti. İtiraz yerinde bulundu ve ifade okunmadı.

ROJ TV AVUKATININ SORULARI

Savcıdan sonra savunma avukat sorularını yöneltti. “Kendininiz burada güvencede hissedebilirsiniz” diyerek başlayan avukat, önceki duruşmalarda bir Türk diplomatın silahla mahkeme salonuna geldiğini hatırlattı. Avukat, “Kendinizi güvencede hissetmenizi istiyorum” dedi.

*Avukat: Babanızın mezarı ne kadar uzak ?

Hazım Babat: 30 km

*Ama 20 yıldır gidemedim dediniz.

Evet gidemedim.

*Bu izlediğimiz yayın 21 nisan 2008’de yayınlanmış, bu yayından sonra size somut bir saldırı oldu mu?

Hemen dilekçe verdim savcılığa ve kendimi korumaya aldım.

*Size saldırı olmadı yani, değil mi?

Kendimi korumaya aldığım için herhangi bir saldırı olmadı…

*Aynı zamanda devlete Roj TV’yi şikayet etmişsiniz?

Evet şikayet ettim. Doğru.

*Ne zamandı?

21 nisan 2008 tarihinden sonra.

*Mayıs 2009 civarı olabilir mi?

Hatırlamıyorum ama evraklarımda var…

(Avukat burada dosya göstererek Hazım Babat’ın Türkiye’de verdiği dilekçeyi okudu. İfade vermek üzere başvuru yaptığına dair dilekçesi okundu. Bu dilekçe 2009 yazında verilmiş.)

*Siz neden bir sene sonra başvuru yaptınız bu durumda?

Ben daha önce Şırnak ve Diyarbakır’da verdiğim ifadelerin arkasındayım.

*Koy korucularının yetkisi nedir?

Biraz önce anlattığım gibidir.

Havaya ateş edebilir misiniz?

Evet

*Gerçek mermi mi?

Bazen yalancı bazen gerçek. Güvenlik güçleri haberdar olsun diye?

*Çatışmaya katılıyor musunuz?

Hayır…

(Avukat eski ifadelerle aradaki çelişkilere dikkat çekti ve bunların doğruluğunu sordu. Babat ‘Zor durumda kalınca kedimizi savunuyoruz’ dedi)

*Omuz omuza savamsak ne demektir?

Beraber göreve çıkınca yardımcı oluyor biz bunu omuz omuza olarak değerlendiriyoruz.

*Yani onlarla birlikte savaşıyorsunuz

Savaşmadık ama yol gösterdik. Bize ihtiyaçları yok…

*Ama Türkiye’de verdiğiniz bir dosyada çatışmaya girdik demişsiniz?

İmzam varsa doğrudur…

(İmzalı dilekçesi avukat tarafından gösterildi)

*Bu imza sizin mi?

Benziyor…

*1993 tarihlerinde 4 Alman turistin sizin bölgenizde gözaltına alındığını biliyor musunuz?

Hatırlamıyorum.

*1993’de orada mıydınız?

Evet Şırnak’taydım…

*Yasin Benek’i tanıyor musunuz?

Hayır…

*Hiçbir ilişkiniz oldu mu?

Tanışıyoruz ama ilişkimiz yok…

*Yasin Benekle son olarak ne zaman ilişkiniz oldu? Telefonla görüştünüz mü?

7/8 ay önce konuştum. Ama o şimdi tutukludur bir yerde…

*Ne için tutuklu?

Bilmiyorum sormadım beni ilgilendirmez…

*Peki duymadınız mı?

Duydum ama sormadım… Kim suç islerse cezasını çeker…

*Siz kendinizi tehdit altında hissettiğinizi söylediniz. Tam olarak ne anlama geliyor bu? Bahoz Erdal’ın hangi kelimelerini tehdit olarak algıladınız…

Kendisi ve ailesi cümlesi…

*Bu açıklamada, yayında sizi endişelendiren nedir?

Benim ismim zikredilince ben ve ailem endişe ediyoruz. İsmim söylenmeseydi beni ilgilendirmezdi.

*Sizin isminiz söyleyince başka bir şey söylendi mi, yani sizin isminizi neden zikretti? Tam olarak hatırlıyor musunuz açıklamayı?

Biraz önce izlediğimiz gibi beni tehdit ettiler. Hecelemeye gerek yok.

*Siz tanıksınız ve sorularıma yanıt vermek durumundasınız?

Bizim şivemize göre, Bahoz Erdal’ın kullandığı cümlelerde anlaşıldığı gibi bizim devletle işbirliği içinde olduğumuz için can güvenliğimiz olmadığını söyledi.

*Ama az önceki yayın Türkçeydi…

Bizim şivemize göre bu anlama geliyor.

*Bu açıklamada güvenlik güçleriyle beraber gitmesine karşılık uyarı var…

Ama biz gitmedik… hedef gösterildik.

Roj TV’yi ne kadar izliyorsunuz?

Haberleri izliyorum, her zaman izlemiyorum, fazla izlemiyoruz.

*Ama siz daha önce savcıya izlemiyorsunuz ama duyuyorum demişsiniz doğru mu?

Evet…

*Haber bülteni dışında bir şey izdeniz mi?

Hayır…

*Kürtçe programlarını izliyor musunuz?

Şivelerimiz ayrı olduğu için anlamıyoruz. Biz diğer Kürtçe TV izliyoruz, TRT 6, Denge TV, Dicle TV izliyoruz.

*Denge Mezopotamya radyosunu dinlediniz mi?

Dinlemedim duydum ki var…

*Yani başkasından duydunuz?

Evet…

*Bu yayınları başka yerde gördünüz mü?

Hayır. TV’de izledim birde mahkemede gördüm.

*Ama bu açıklama ANF’ye dayanıyor. Roj TV haberi oraya dayandırıyor. Ve siz biraz önce ANF’de duydum dediniz.

Fırat, Roj TV ile ayni şeyleri yayınlıyorsunuz.

*Siz dediniz ANF Roj TV’nin uzantısıdır. Bu ne demek?

O da terör örgütünü övüyor. Mesela bana mahkemede davet geldiğinden beri ANF beni defalarca hedef gösterdi.

*ANF’yi nereden takip ediyorsunuz?

İnternetten…

*ANF Roj TV uzantısıdır dediniz, nasıl ne anlama geliyor, onlar mı Roj TV’nin redaksiyonu?

Hayır benzer şeyler söylüyorlar, aynı fikirdeler. Başka gazeteler onlar gibi yapmıyor.

*Siz tanık olarak çağrıldıktan sonra size çamur atıldığını söylediniz. Davetten önce mi sonra mı?

Davet edilgimden sonra bana çamur attılar, gelmemi engellemeye çalıştılar.

*Kendiniz Roj TV izlediniz mi, size çamur atıldığını izlediniz mi?

Hayır ailem izlemiş.

*Peki orada size ne denilmiş. Roj TV ile ANF ayni şeyleri mi söyledi?

Ben ANF’dekini gördüm bana çamur atılmış. Ama Roj TV’de ailem izlemiş hemen hemen aynı haber yayınlanmış…

*Roj TV tam olarak sizin için ne dedi?

Amcam izlemiş ben sormadım detaylı olarak ama üzüldüm..

*Peki tarih verebilir misiniz ANFdeki haberi…

(ANF’de yer alan kendisi hakkındaki bir haber çıkarıldı)

Avukat ANF metnini kendisi okumasını istedi ve haber okundu.

ZAMAN GAZETESİ DEVLET GAZETESİ

*Siz Zaman isimli bir gazeteyi biliyor musunuz?

Evet…

*Bu normal bir gazete mi?

Evet. Devletin gazetesi.

*Devlet derken ne kastediyorsunuz?

Bu serbest bir gazete ama bazen alıntı yapıyor…

*Devlet gazetesi dediniz ama…

Normal bayilerde satılan gazete. Bilmiyorum. Resmi olan serbest olan gazete devlet gazetesi diyorum.

HÜRRİYET, MİLLİYET HEPSİ DEVLET GAZETESİ

*Hürriyeti biliyor musunuz?

Evet, Hürriyet, Milliyet vs. var

*Bunlar hepsi devlet gazetesi mi ?

Evet hepsi devlet gazetesi…

Bundan sonra bu kez savcı korucu Hazım Babat’a bir soru yöneltti.

*Sizi tehdit eden var mi…

Evet bize kendilerini terörist olarak tanımlayan bazıları arıyor…

Ardından avukat sorularına devam etti.

*Siz bu şikayeti ne zaman verdiniz? Hangi tarihte şikayet dilekçesi verdiniz Roj TV hakkında?

Haberden bir müddet sonra ama tarih olarak hatırlamıyorum…

*Bir müddet derken?

Bilmiyorum.

*O zaman ben size dilekçenizi okuyacağım ve tarih vereceğim. 2009 tarihinde dilecek verdiğiniz söyleniyor. Açıklar mısınız, 2 ocak 2009 olabilir mi?

Tam bir tarih veremeyeceğim…

*Siz omuz omuza Türk güvenlik güçleri ile katılmadığınızı söylediniz. Değil mi?

Beraber göreve gitmişiz…

*O zaman dilekçenizi okuyacağım…

(Dilekçede korucubaşı olduğunu ve 500 korucuyu komuta ettiği yazılmış, güvenlik güçleri ile beraber bir çok çatışmaya girdiğini ve ayağının yaralandığını söylemişsiniz. Bu sizin ifadeniz mi?)

Evet. Benimdir.

*Ama burada yazılı olduğu gibi mi? Operasyona ve çatışmaya girdiğiniz…?

Ben askerin yanında iken çatışma olmuş gördüm yani…

ANF NEWS AGENCY

Hiç yorum yok: