14 Ekim 2011 Cuma

O Zaman Ben de Teröristim

Meclis Genel Kurulu’nda konuşan BDP Grup Başkanvekili Hasip Kaplan, “Tutuklanan belediye başkanları eğer onlar teröristse ben de teröristim” dedi. AKP’li vekillerden “zaten teröristsin” karşılığı gelmesi üzerine Kaplan, “şerefsizlik etmeyin” dedi. Meclis Genel Kurulu’nda söz alan BDP Grup Başkanvekili Hasip Kaplan, Meclis Dışişleri Komisyonu Başkanı Volkan Bozkır’ı eleştirerek başladığı konuşmasında, “Artık komisyon Başkanı olmuşsun, Başbakan’a yağcılık yapmana gerek yok” dedi. Bu tür konuşmalara izin vermeyeceklerini söyleyen Kaplan’a, AKP milletvekilleri sataşmada bulundu. Bir önceki gün Anayasa Komisyonu’nun getirdiği teklifin geri çekilmesini hatırlatan Kaplan, “Siz bir teklifinizin arkasında bir saat duramıyorsunuz” diye karşılık verdi. Kaplan bir sataşmaya da “Sus be saygısızlık etme otur” yanıtı verdi.

‘Zaten teröristsin’ sözüne tepki


Bu arada TBMM Grup Başkanvekili Sağlam, Kaplan’ı uyardı, ancak Kaplan, “Aklınızı başınıza toplayın. Eğer onlar teröristse ben de teröristim” diye konuşmaya devam etti. Kaplan’ın sözleri üzerine AKP sıralarından “Zaten teröristsin” sesleri geldi. Bu sözler üzerine Kaplan da, “Şerefsizlik etmeyin! Doğru dürüst konuşun, herkes doğru dürüst konuşsun! Öyle ikide bir sataşarak, küfrederek burada olmaz” karşılığı verdi. Kaplan kendisini uyaran Meclis Başkanvekili’ne seslenerek, “Zaten teröristsin” diyenlere suskunluğunu “boz” diye çıkıştı.

Hiç yorum yok: