5 Şubat 2013 Salı

Görüntüler İbrahim Binici'yi Doğruluyor; Ani Reflexim Oldu, Ama Silah Çekmedim(VİDEO-Haber)



BDP Urfa Milletvekili İbrahim Binici, Viranşehir ilçesinde dün yaşanan olaylarda polisin hedef göstererek gaz bombası ile kendilerine saldırdığıın belirterek, "Benim üzerimde 24 saat silah var. Can güvenliğimi sağlayamıyorum bu ülkede" dedi. 

Binici, partisinin Grup Başkanvekili Pervin Buldan ve Kars Milletvekili Mülkiye Birtane ile Meclis'te basın toplantısı düzenledi. Viranşehir'deki olaylarda ''polise silah çekmek isterken'' basında fotoğraflarının yayımlandığına ilişkin bir soruya, Binici, şu cevabı verdi:

"Güvenlik güçleriyle görüşmeye giderken üzerimize gaz bombaları atıldı. Benim orada refleksim oldu, doğrudur. Ama silah çekmedim. Çektiğim takdirde, hedef gözeterek atardım. Çünkü nefsi müdafaaya giriyor. Eğer orada bile bile gaz bombalarına karşı dikilip ölmeyi beklersem, o benim için çok büyük bir eksikliktir. Ne demek oluyor- Halkın seçilmiş iradelerine polis durup dururken gaz sıkacak. Silaha yeltenmedim. Ancak silaha yeltenseydim, çıkarır, hedefi de gözetler, gözünün ortasına da çakardım. Çektiğim an vururdum, hiç göz yaşına da bakmazdım. Benim üzerimde 24 saat silah var. Can güvenliğimi sağlayamıyorum bu ülkede."


BDP Grup Başkanvekili Pervin Buldan da Belediye Kültür Merkezi'nin bahçesinde halkla bir araya geldiklerini belirterek, bu arada polisin, hiçbir neden yokken, özellikle milletvekillerinin bulunduğu bölüme gaz bombası atığını söyledi. Bunun üzerine halkın dağıldığını ve kendilerinin de binaya girdiklerini anlatan Buldan, binanın içine de gaz bombaları atıldığını ifade etti. Bir süre sonra, BDP Genel Başkan Yardımcısı Gültan Kışanak ile birlikte "neden müdahalede bulunduklarını sormak için" güvenlik güçlerine yaklaşmaya çalıştıklarını belirten Buldan, Kışanak ve diğer milletvekillerinin hedef alınarak yine gaz bombası atıldığını belirtti. 

Etkinlik öncesinde İçişleri Bakanı Muammer Güler de dahil olmak üzere yetkililere, böyle bir etkinliğin yapılacağına dair bilgi verdiklerini, buna rağmen müdahale edildiğini ifade eden Buldan, kendilerine atılan bir gaz bombasını da göstererek, "Eş Başkanımız ya da herhangi bir milletvekili dün yaralanmış olsaydı, bugün bu ülkede hiç kimse rahat hareket edemeyecekti. Bu ülke bir kan gölüne çevrilecekti" dedi.

Buldan, olayla ilgili olan yetkililer hakkında suç duyurusunda bulunacaklarını söyledi. Gazetecilerin sorularını yanıtlayan Buldan, İmralı ziyaretine ilişkin kendilerine resmi bir bilgi iletilmediğini, bu konuda Adalet Bakanı Sadullah Ergin ile görüşmelerde bulunduklarını, heyetin içinde Eş Başkanlarının olmasını istediklerini belirtti.
Buldan, Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç'ın, İmralı görüşmeleri için, "Sürecin içinde hükümetimiz yok" şeklindeki ifadesinin hatırlatılması üzerine, "Görüşmeyi sağlayan, heyetlerin oluşmasına karar veren merci Adalet Bakanı ise demek ki hükümet bu işin içinde" dedi.

ANF

Hiç yorum yok: