2 Ekim 2011 Pazar

Mustafa Altıoklar: '' Kürt Olsam Bağımsızlık için Savaşırdım ! ''



Gecenin bir diğer Kürt sorunu tartışması da Habertürk ekranlarında yaşandı. Balçiçek İlter'e konuk olan ünlü sanatçılar canlı yayında Kürt sorunu üzerine konuştu.

Yönetmen Mustafa Altıoklar, yazar Ahmet Ümit, oyuncu Nur Sürer, müzisyen Timur Selçuk'un katıldığı programa Altıoklar'ın sözleri damga vurdu. Kürt sorununda esaslı bir çözüm için çok cesur olunması gerektiğini vurgulayan Altıoklar, 'Ben Kürt olsam bağımsızlık için savaşırdım' diyerek şaşırttı.

KÜRT OLSAM TAM BAĞIMSIZLIK İSTERDİM!

Türkiye'nin Kürt halkıyla barışçıl bir şekilde yolları ayırmasının konuşulması gerektiğini söyleyen Altıoklar, ortadoğu ve balkanları içeren bir federal yapıyı önerdi. Türkiye'nin Osmanlı'nın mirasını taşıyabilmesi için önce Kürt meselesini çözmesi gerektiğini belireten ünlü yönetmen "şu durumda çevremize güven telkin etmiyoruz. Kendi iç barışımız yokken başkasına sözümüz geçmeyecektir" dedi. Kürt "sorunu Türkiye'nin küresel ve bölgesel güç olmasını tek başına engeller" diyen Altıoklar, olaya bir Kürt olarak bakılması gerektiğini söyledi.

Kürt ve Türk toplumlarının kaynaşamadığını, kaynaşmak yerine asimilasyon uygulandığını söyleyen Altıoklar "bu noktadan sonra kaynaşmanın mümkün olmadığını düşünüyorum" dedi. Altıoklar, artık sürecin geri çevrilemez olduğunu savunurken çarpıcı bir önerde bulundu. "Kürt halkının tam bağımsızlık hakkının yarın verilmesi gerektiğini düşünüyorum. Özerklik bile değil, bağımsızlık diyorum. Türkler ve Kürtler önce ayrılmalı, sonra komşu olarak kaynaşmalıdır."

KÜRTLERİN BAĞIMSIZLIK İSTEMEMESİ STOCKHOLM SENDROMUDUR!

Balçiçek İlter: Ama ben bir çok Kürt siyasetçiyi programlarımda ağırladım, 'bağımsızlk istemiyoruz' diyorlar.

Mustafa Altıoklar: Doğrudur, bir Stockholm sendromu durumu var. Ayrıca birden 'buyrun kendi kendinizi idare edin' dendiğinde ortaya çıkacak karışılıkltan da ciddi bir korku var. Ama bu korkuyla Kürtlerin de Türklerin de yüzleşmesi gerekiyor. Ben kendimden yola çıkarak söylüyorum ki Kürt olsaydım tam bağımsızlık isterdim. Ben Kürt olsam tam bağımsızlık isterdim. Tam bağımsızlık için savaşırdım. Savaşmak derken çok ciddi vir siyasi mücadeleden söz ediyorum. Eğer bu ülkenin adı Kürdistan olsaydı, ben bir Türk olarak dilimi konuşamasaydım, kimliğim yasaklansaydı, asilmasyona tabii bırakılsaydım kesinlikle tam bağımsızlık isterdim. Hatta dağa çıkmaksa belki dağa bile çıkabilirdim....

Ünlü polisiye roman yazarı Ahmet Ümit, Mustafa Altıoklar'ın sözlerinin konuya çok sağlam bir temel sunduğunu söyleyerek destek verirken, Timur Selçuk tepki göstererek katılmadığını söyledi. İzleyenlerden gelen maillerden anlaşıldığı kadarıyla ünlü yönetmenin sözleri seyirci nezdinde hayli reaksiyon aldı.

NUR SÜRER: OĞLUMU ASKERE GÖNDERMEK İSTEMİYORUM


Nur Sürer ise sorunun insan hayatını tehtid eden boyutunun çok yakıcı olduğunu söylerken çarpıcı bir noktaya değindi. 'Barış gelene kadar oğlumu askere göndermek istemiyorum' diyen ünlü oyuncu olumlu ve olumsuz yönde maill yağmuruna tutuldu.

Hiç yorum yok: