11 Ekim 2011 Salı

Laz Müziği Sınırları Aşıyor

Gürcistan’ın Batum kentinde, kansere yenik düşen Karadenizli sanatçı Kazım Koyuncu anısına “Laz Müziği Festivali” düzenlendi.

Batum Devlet Tiyatrosu Salonu’nda gerçekleştirilen festivale, Kazım Koyuncu’nun annesi Hüsniye, babası Cavit, ablası Canan Koyuncu ile Türkiye ve Gürcistan’da yaşayan çok sayıda sanatsever katıldı. Kazım Koyuncu ile ilgili sunumla başlayan festivalin açılış konuşmasını yapan Laz Kültür Derneği Başkanı Beşli, Batum şehrinin ataları ve dedelerinin anılarında önemli bir yeri olduğunu belirtti. Koyuncu’nun, Lazca’nın asimile edilmemesi için çok çabaladığını belirten Beşli, hep bir güneş gibi doğacağını söyledi. Programda daha sonra Gürcistan’dan Tutarchela, Gordela, Gogolai, Atdzali ve Aidio adlı gruplar ile Türkiye’den Kazım Koyuncu’nun kardeşi Niyazi Koyuncu, Bayar Şahin, Erdal Bayrakoğlu, Tolga Kurdoğlu ve Mehmet Erdem sahne aldı.


Acara Özerk Cumhuriyeti Eğitim ve Kültür Bakanı Abuladze, Kazım Koyuncu’nun adını yaşatmak için programı düzenlediklerini seneye de aynı festivali devam ettireceklerini ifade etti.


Kliplerini izleyemiyorum


Artvinli sanatçı Bayar Şahin ise Kazım Koyuncu’nun Türkiye’nin yanı sıra Gürcistan’da da çok sevildiğini anlatarak, “Sanatçımızın burada da anılması bizleri son derece mutlu etti. Hem Türkiye ile Gürcistan arasındaki mevcut dostluk ve kardeşlik ilişkileri artıyor hem de her iki ülkede yaşayan Laz kültürü, Laz müziği bu festivalle buluşmuş oldu” diye konuştu. Anne Hüsniye Koyuncu da festivali düzenleyenlere teşekkür ederek, şunları söyledi: “Oğlumu kaybetmenin acısına dayanamıyorum. Festivali izlemek için ilaç içtim. Kazım’ın ölümünden sonra hiçbir klibini televizyondan izleyemiyorum, ekrana bakamıyorum. Kasetlerini bile dinleyemiyorum.”

Hiç yorum yok: