18 Ekim 2011 Salı

Hizbullahçı Hacı İnan: ''Başbakanla Birlikte Çalıştık''

Hacı İnan
1990'lı yıllarda Kürt coğrafyasında yurtsever, demokrat, Kürt-İslamcılara karşı vahşi yöntemler kullanarak cinayetler işleyen Hizbul-Kontra'nın önde gelen isimlerinden Hacı İnan tahliye edildi. Duruşmada Hacı İnan, ‘’Cumhurbaşkanı olan zat, Başbakan olan zat ile 80 öncesi beraber çalıştık’’ dedi.

Hizbullah’ın askeri kanat sorumlusu olduğu gerekçesiyle yargılandığı davada 10 yıllık tutukluluk süresini doldurduğu için tahliye edildikten sonra hakkında yeni bir dava açılan Hacı İnan ile örgütün Türkiye sorumlusu olduğu iddia edilen Mehmet Bahattin Temel’in de aralarında bulunduğu 6 sanık, suç vasfının değişme ihtimali nedeniyle tahliye edildi.

Hizbullah davasında CMK’nin 102. maddesi uyarınca tahliye edilen sanıkların kaçmasına yardım ettikleri iddia edilen 6’sı tutuklu 19 kişi hakim karşısına çıktı. İstanbul 14. Ağır Ceza Mahkemesi’ndeki duruşmada savunma yapan Hacı İnan, “Cumhurbaşkanı olan zat, Başbakan olan zat ile 80 öncesi beraber çalıştık. Onlar da aynı ıstırabı yaşadılar. Doğulu olsalardı belki de benim yaşadığım durumu yaşayacaklardı. Cumhurbaşkanı dindar. Ona karşı niye terör uygulayayım? Referandumda evet oyu kullandım. Bu topraklarda Müslüman halka baskı vardı. Bu değişiyor. Halk sabretti, karşılığını alıyor” dedi.

Sanık İnan, mahkemenin 12 senedir infazları kendisinin yaptığını tespit edemediğini öne sürerek, "Ancak bu iddianameyi hazırlayan savcı tespit edebildi. Bu kadar rahat karar verilebilir mi? Ben kime terör yaptım. Bazı insanlara Allah'ı anlattım. Bunun nesi terör? Buna ABD, İsrail 'terör' diyor" diye konuştu.

Temel de “Firarilerin kaybolmalarını biz sağlamadık” diye konuştu. Tutuklu sanıklar Doğru Haber gazetesi yazarları Fikret Gültekin ve Mehmet Eşin ile Mustazaf-Der İstanbul Şube Başkanı Sait Şahin de suçlamaları reddettiler. Sanıklar gözaltına alınmadan önce polislerin muhbirlik teklifi yaptığını öne sürdü.

Hiç yorum yok: