15 Ekim 2011 Cumartesi

Ertuğrul Kürkçü: Karl Marx'a Kadar Yolu Var!

Hopa iddianamesinde ‘terörist’ olarak suçlanan BDP Mersin Milletvekili Ertuğrul Kürkçü, Savcıların nerede duracağını bilmesi gerektiğini söyleyerek, “Oldu olacak bunu Mustafa Suphi’ye kadar götürsünler. Hatta Karl Marx’a kadar yolu var” dedi.

Kürkçü, 1974 affıyla haklarındaki soruşturma ve davaların “sonuçlarıyla birlikte silindiğini” belirterek “Bu muazzam bir profesyonel meslek gafıdır. Savcıya ‘mesleki yeniden eğitim cezası’ verilmeli” dedi.

Kürkçü, AKP Genel Merkezi önünde Hopa olaylarını protesto edenlerle ilgili iddianamede, “sağ ele geçirilen terörist” olarak suçlanmasını şu sözlerle değerlendirdi: “Hopa olaylarını protesto eden insanları suçlayabilmek savcı 40 yıl öncesine gitmekle yetinmemeli, Spartaküs isyanlarına, Osmanlı’daki padişaha karşı ayaklanmalara, bilcümle Anadolu’daki tüm isyanlarını, tek parti dönemi ayaklanmalarını da iddianameye taşıyabilir. Biz bunu Mustafa Suphi’ye kadar taşıyabiliriz. Biz onun davasını takip ediyoruz. Üçüncü Enternasyonal’den meclise, oradan Rus Avrupa Devrimi’ne, Rosa Luxsemburg’a, Karl Marx’a kadar taşıyabiliriz. Bunların hepsi iddianamede yazabilir. Savcıların nerede duracağını bilmesi gerekir. Ben ve benim katıldığım olaylar zinciri, Sıkıyönetim Mahkemeleri’nden çıkan 1803 sayılı af yasası bu fiilleri ve kovuşturmaları ortadan kaldırdı. Davaları sona erdirdi. Sicil kayıtlarını ortadan kaldırdı.

Bu bence hukuk açısından, profesyonel teknik açısından muazzam meslek gaftır. Çünkü, af yasası bütün suçlamaları, soruşturmaları, sonuçlarıyla birlikte affetmiştir. Mesleği savcılık olan birisinin bunu bilmesi gerekir. Ama bu atıfta bulunan savcı, hukuki değil, politik ve ideolojik davranıyor, muhafazakâr hafızaya seslenmek istiyor. Ben bu yaklaşıma muhafazakâr hafızanın bile itibar edeceğini düşünmüyorum. Mesleki olarak savcıya ‘yeniden eğitim cezası’ verilmesini talep ediyorum.”

Hiç yorum yok: