21 Eylül 2011 Çarşamba

Suriye Televizyonu: Türkiye'deki Kamplarda Tecavüz Var

Suriye devlet televizyonu ve resmi haber ajansı Sana’nın “tecavüz mağdurlarına” dayandırdığı haberine göre Türkiye’deki kurulan kamplarda kadınlar tecavüz ve cinsel istismara maruz kaldı. Mağdurlar, Türk askerlerinin de kadınlara tecavüz ettiğini iddia etti. Türk Dışişleri Bakanlığı olayı reddetti.

Sana’ya göre Fatma isimli bir Suriyeli bir kadın devlet televizyonunda maruz kaldığı saldırıları anlattı. Suriye’de 15 Mart’tan bu yana ayaklanma devam ediyor. Devlet güçlerinin kanlı bir şekilde bastırdığı protesto gösterilerinde şu ana kadar binlerce kişi hayatını kaybetti. Suriye’den kaçıp Türkiye’ye sığınanlar da sınırda oluşturulan kamplara yerleştirildi.

Fatma isimli kadın, “Türkiye’den Hurbatulcavz’a iki otobüs geldi. Otobüslerle Türkiye’deki kamplara gittik. İlk iki gün bizleri iyi karşıladılar. Bizlere iyi yemekler veriyorlardı. Aradan altı gün kadar geçince, kötü muamele etmeye başladılar” dedi.

Türkiye’deki kamplara gazetecilerin girmesine ve bağımsız heyetlerin gözetiminde olmasına izin verilmiyor. Bu nedenle kamp koşulları hakkında sağlıklı bilgi dışarı çıkmıyor.

Türkihye Dışişleri Bakanlığı konuyu şiddetle reddederken, "Yine de hukuk devleti olmanın gereği araştırma başlatılacak, Suriye'nin iddiası ifrit, Bayan Fatima'nın kimlik bilgilerini ve mükalat istiyoruz" diye açıklama yaptı.

TECAVÜZ ETTİLER

Fatma, “İkisi de bozgunculardan olan, Cisreşşuğur’da ailesi kötü bir üne sahip Samer Asfur ile beraberindeki Muhammet isimli şahıslar, çadırımıza gelip, benimle konuşmak istediklerini söylediler. Onlarla gittim. Samer bana saldırıp tecavüz etmeye çalıştı. Yanında üç çirkin koruması da vardı. Ona engel olmaya çalıştığımda da, yanındakilerle birlikte zorla elbiselerimi üzerimden çıkarmaya çalıştılar.Ertesi gün de beni çağırttılar. Gitmedim. Bunun üzerine Samer, yanında iki kişiyle birlikte gelip beni zorla götürdüler. İkinci defa bana tecavüz ettiler” dedi.

TEHDİT

Fatma şöyle devam ediyor: “Samer’e Suriye’ye dönmek istediğimi söyledim. Bana, cep telefonuyla çıplak haldeki ve bana tecavüz ettiklerinde kaydettikleri görüntülerimin ellerinde olduğunu söyleyerek, kalıp istedikleri her şeyi yapmamam halinde, aynı şeyi 13 yaşındaki büyük kızıma ve 3 yaşlarındaki küçük kızıma yapmakla tehdit ettiler.

TÜRK ASKERLER DE TECAVÜZ ETTİ İDDİASI

Türk askerlerin de kendisine tecavüz ettiğini söyleyen Fatma şöyle anlatıyor: “Aradan beş gün geçtikten sonra, Samer bana kamplardan sorumlu Türk askerlerin beni çağırttıklarını ve yanlarına gitmemi istediklerini söyledi. Samer beni Türk birine teslim ederek, ondan para aldı. Daha sonra tıpkı Samer’in yaptığı gibi bazı Türkler de bana tecavüz ettiler…

70’TEN FAZLA KIZ ÇOCUĞA TECAVÜZ!

Türkiye'deki kamplarında 70’ten fazla kız çocuğuna tecavüz edildi. Bizlere kahrın, zulmün ve açlığın her türlüsü yaşatıldı. Kamplardaki tüm çocuklar hasta. Hatta iki çocuk ishalden dolayı yaşamını yitirdi…”

Suriye televizyonu kızları tecavüze uğradığı iddia edilen annelerden birinin de anlatımlarına yer verdi. Sözkonusu kadın şunları söyledi: “Kamptaki bazı Türkler, gözlerimin önünde komşum Fatıma’ya ve iki kızım Fatıma ile Vefa’ya saldırdılar. Tecavüz ederken de görüntüleri kaydettiler. Eğer tüm söylediklerini yerine getirmezsek, görüntüleri yayacaklarını söyleyip yine tehdit ettiler.”

BİZLERİ TÜRKLERE SATTILAR

Tecavüze uğradığı iddia edilen annenin kızı Fatıma şunları anlattı: “Türkiye’deki kamplarda bazı silahlılar bize tecavüz edip, bizleri Türklere sattılar. Bazı haplar almak için bizi zorladıktan sonra görüntülerimizi çektiler. Görüntüleri yaymakla bizi tehdit ettiler ve bizlere vurup işkence yaptılar.

Memleketimize dönmek için çok defa uğraştık. Ama silahlılar bizi engelliyor ve bize tecavüz ederken çektikleri görüntüleri yaymakla tehdit ediyorlardı.“

Hiç yorum yok: