18 Mayıs 2012 Cuma

Yurt ve Pansiyon Öğrencilerine Protokolle Cemaat Eğitimi

Feto-Erdo ikilisi Kürdistan'da Beyin Yıkama faalietlerinde resmi ortaklar

Amed - Dicle Üniversitesi Meslek Yüksekokulu (DÜ-MYO) ile Milli Eğitim Müdürlüğü arasında imzalanan protokolle, Diyarbakır genelinde bulunan yurt ve pansiyonlarda kalan öğrencilere haftanın belli günlerinde konferans ve söyleşi düzenlenmesi kararı alındı. Aynı şekilde ilköğretim ve lise öğrencilerine okuma alışkanlığının kazandırılması için kitap dağıtımı kararlaştırıldı. Kitap dağıtımına öncelikle ilçelerden başlanırken, kitapapların Gülen Cemaati'ne yakın yayınevleri tarafından basılması dikkat çekti.

Diyarbakır'da okul, yurt ve pansiyonlarda görülen cemaat örgütlenmesi, şimdi protokolle karar altına alındı. DÜ-MYO Müdürü Prof. Dr. Mustafa Uçar ile İl Milli Eğitim Müdürü Zülfü Toman arasında 6 Ocak tarihinde imzalanan protokol uyarınca, kent genelinde bulunan yurt ve pansiyonlarda haftanın belli günlerinde konferans ve söyleşiler verilmesi kararlaştırıldı.

Gülen Cemaati direktifleri doğrultusunda öğretim üyelerinin atandığı veya atıldığı şeklinde eleştirilere konu olan DÜ ile İl Milli Eğitim Müdürlüğü arasında imzalanan protokolde, öğrencilere yönelik haftanın belli gün ve saatlerinde konferans ve söyleşiler düzenleneceği belirtiliyor. Protokolde, Milli Eğitim Müdürlüğü’nün bu konudaki sorumluluğu pansiyonlarda gerçekleştirilecek konferans veya söyleşiler için salonun ayarlanması ve öğrencilerin toplanmasını sağlamak olarak belirtilirken, DÜ-MYO’nun sorumluluğu ise konferans veya söyleşiyi gerçekleştirecek olan kişilerin belirlenmesi şeklinde imza altına alınmış.

DİNİ YAYINLAR DAĞITILIYOR


Protokolde ayrıca ilköğretim ve lise öğrencilerine kitap okuma alışkanlığı kazandırılması için faydalı kitapların temin edilmesi ve bu kitapların Milli Eğitim Müdürlüğü aracılığıyla öğrencilere dağıtılması öngörülüyor. 6 Ocak tarihinde imzalanan ve uygulanan bu protokol uyarınca, kent merkezindeki yurt ve pansiyonlarda öğrencilere 'konferans ve söyleşiler' devam ederken, okullarda ise dini yayınların dağıtılmasına başlandı.

Kitaplar arasında Gülen cemaatine yakın yayınevleri tarafından basılan, "Kendini arayan genç", "Sabah namazına nasıl kalkılır", "Kardeşlik felsefemiz", "Ölüm yokluk mudur" gibi kitaplar öğrencilere dağıtılmaya başlandı. Diyarbakır'da bazı liselerde ise özellikle "Kendini arayan genç" isimli kitabın öğrencilere dağıtıldığı ve bu kitabı kabul etmeyen öğrencilerin ise ders notlarının din dersi öğretmenleri tarafından düşürüldüğü iddia edildi.
ANF NEWS AGENCY

Hiç yorum yok: