8 Ocak 2012 Pazar

Ev Yapımı Gaz Maskesi

Ev Yapımı Gaz Maskesi
Ünlü kürt düşünür annem “elin çocukları” nı takdir ettiğinde “ rebenê rebenê rebenê guhê zarokên xelkê di lebitin ” der her seferinde. ( o reben vurgusu 3 defa olacak yoksa etkili olmuyor)

E kadın haklı.

Şimdi ben bu cümleyi, esprisi kaçmadan nasıl çevirecem?
 
Elin oğlu şıp diye çevirebilir lakin ben yapamıyorum.
 
Dilerim ki ünlü apologizer,kürdolog ve mantık bilimci metiner bu metni görür de bizi aydınlatır. Öyle bişey olma ihtimaline karşı,” hoçka delal metiner e sipaz tikim” diyoruz şimdiden.

Lafı çok dolandırmadan konumuza geliyoruz.
 
New york ta wall street eylemcisi arqaaşlar ( zarokên xelkê- elin çocuğu) basit bi gaz maskesi yapmışlar da haber edeyim dedim.

Hem çok ucuz hem kolaylıkla yapılabiliyor hem de kullanışlı ve faydalı.
 
Ailenizin yazarı olarak kaç zamandır,malzemeleri alayım hem yapayım hem de fotolarını çekip kişisel bloguma koyayım diyorum ama bildiğiniz üzere hayat gailesi, bi türlü fırsat bulamadım. Ki zaten burada yapılmışı da var..
 
İngilizce bilmeyen arqaaşlar için bi özet geçelim, belki faydamız olur.
 
Maske için gereken malzemeler.
 
1 adet pet şişe. Bildiğin 2 litrelik kola, gazoz şisesi.Yapan heval yeşil kullanmış hema siz beni dinlerseniz coca cola şisesi kullanın. Sert olan bi türü var o iyi olabilir. E tabi bunun bi de riski var yandaş ve dinci medya da “işte kürt-israil ittifakı” diye her an haber olabilirsiniz demedi demeyin.

1 adet toz ya da gaz maskesi, ki her nalburda vardır. Bunların filtreli olanları da var onlar daha etkilidir. Çok da pahalı değil geçen sordum 1-2 lira dedi.
Zımba.

Bant. Siyah,elektrikçi bantlarını kullanabilirsiniz.
 
Lastik. Don lastiği öneririm. Daha sağlam ve sıkı tutar.
 
Makas ya da diğer kesici aletler. Bunları üzerinizde taşımayın tabi. 
 
Her an müebbete sürükleyen deliller olabilir sizin için.

Yapılışı da oldukça basittir.
 
Pet şiseyi fotoğraftaki gibi suratınıza uygun kesin.
Kestiğiniz yerleri bantla kaplayın.
Lastiğinizi zımba yardımı ile şişeye çatın.

Maskenizi şişenin ağız kısmına yerleştirin.


Artık yeni maskeniz kullanıma hazırdır. Fotoda yapan heval kullanıyorken görülmektedir.

Atmosferinde azottan çok biber gazı bulunan bir coğrafyanın çocukları olarak, surata puşi bağlamaktan ileri gitmeliyiz. Hem zaten puşi takmak da suç biliyorsunuz..
 
ê de xerlî olsin!
 
ekleme: bazı arkadaşlarımızdan bunu geliştirmek amaçlı teklifler var. maskeyi önceden sirkeye batırmak ya da sirkeye batırılıp kurutulmuş sargı bezleri koymak da etkisini arttırmakta imiş.

Seydayê Gerok
A-Med News Agency

Hiç yorum yok: