20 Ekim 2011 Perşembe

Mecliste 'Savaş' Tartışması

TBMM Genel Kurulu'nda Hakkari'de yaşanan çatışmaya ilişkin konuşan BDP Grup Başkanvekili Pervin Buldan'ın "Bu bir savaş, bu savaşta her iki taraftan da insanlar yaşamını yitiriyor" demesi üzerine tartışma yaşandı.
 
ANKARA - TBMM Genel Kurulu'nda Hakkari'nin Çukurca İlçesi'nde yaşanan çatışma tartışmalara neden oldu. Oturumu yöneten Meclis Başkanvekili Güldal Mumcu, yoklama aldıktan sonra toplantıya 10 dakika ara verdi. Yoklama devam ederken Başkanlık kürsüsüne gelen AKP Grup Başkanvekili Nurettin Canikli, CHP Grup Başkanvekili Muharrem İnce, MHP Grup Başkanvekili Oktay Vural, BDP Grup Başkanvekili Hasip Kaplan bir süre konuştu. Aradan sonra kürsüye gelen Güldal Mumcu, "Bugün yaşadığımız Hakkari'deki elim saldırı sonucu yitirdiğimiz bütün vatandaşlarımızın başı sağolsun diyorum. Yakınlarına sabırlar diliyorum" dedi. Mumcu, ardından gruplara 3'er dakika söz verdi.

BDP Grup Başkanvekili Pervin Buldan, "Yaşamını yitiren bütün insanlarımıza Allah'tan rahmet yakınlarına başsağlığı ve sabır, yaralılara acil şifalar diliyorum. Bugün yaşanan acı tablo bir kez daha göstermiştir ki Türkiye'nin barıştan başka hiçbir seçeneği yoktur" dedi. Buldan, yaşanan acıları arttırmadan durdurmanın tek yolunun sorunları diyalog ve uzlaşıyla çözmenin zeminin oluşturmak olduğunu belirterek, "Hükümeti ve Meclis'i el ele vererek sorunun bütünlüklü ve köklü çözümü için birlikte çalışma davet ediyorum" diye kaydetti.

Savaş kelimesi rahatsızlık yarattı
Buldan'ın "Bu bir savaş, bu savaşta her iki taraftan da insanlar yaşamını yitiriyor" sözü üzerine AKP, CHP ve MHP sıralarından tepki geldi. Tepkiler üzerine Buldan, "Bu savaşta her iki taraftan da insanlar yaşamını yitiriyor. Lütfen olaya tek taraflı bakmayınız. Ateş düştüğü yeri yakıyor. Hem Türk anneleri hem Kürt anneleri ağlıyor. Ben bir anne yüreği ile konuşuyorum. Ben bir anne yüreği ile sesleniyorum, artık yeter diyorum. Bu iş tehditle kınamakla çözülmez. Dün 5 polis yaşamını yitirmişti, hepiniz olayı kınadınız, bugün ne oldu, yine aynı şey tekrarlandı. Kınamakla hiçbir şey değişmedi. Bir an önce hepimizin savaş için değil, barış için hepimizin savaşması gerektiğini ifade ediyorum" şeklinde konuştu.


MHP Grup Başkanvekili Oktay Vural, yaptığı konuşmada, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ı eleştirerek yeniden Kandil'e girilmesi gerektiğini ileri sürdü.

'Meclis yarın toplanacak'
Çatışmanın 8 ayrı yerde ağır silahlar kullanılarak yapıldığını kaydeden CHP Grup Başkanvekili Muharrem İnce ise, "Cumhurbaşkanının kimseye duyurmadan ziyaret ettiği yerlere bu saldırı yapılıyorsa durum vahim demektir. Meclis acilen özel gündemle toplanmalıdır. Meclis Başkanı, Meclisi acilen özel gündemle toplamalı, kapalı oturum yapılmalı" dedi. AKP Grup Başkanvekili Mahir Ünal da, "Gün siyaset yapma günü değil. Bu bir savaş değil, eğer bu bir savaşsa savaşın hangi tarafındasınız diye sorarlar" dedi. Ünal, ayrıca Meclis'in yarın "terör" gündemiyle toplanacağını kaydetti.


Dicle Haber Ajansı (DİHA)

Hiç yorum yok: