24 Ekim 2011 Pazartesi

Kürdistan Van İçin Seferber Oldu

Van'da meydana gelen 7.2 şiddetindeki depremin ardından Kürdistan’daki bütün il ve ilçeler yardım için seferber oldu. BDP’li belediyeler enkaz kaldırma için onlarca araç, sağlık ekipleri ve tıbbi malzeme yanı sıra onlarca kamyon dolusu temel ihtiyaç malzemesi gönderirken, il ve ilçelerde sivil toplum örgütlerinin de katılımıyla belirlenen noktalarda her türlü ilk yardım malzemelerinin toplatılmasına devam ediliyor.

Diyarbakır Yenişehir Belediyesi, yardım için kurduğu komisyona halk yoğun bir şekilde yardım ulaştırıyor. Van'daki deprem nedeniyle battaniye, çocuk bezi, katalitik soba, çadır, yatak, kışlık palto, kışlık ayakkabı ve gıda malzemeleri buradan da Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi'nde kurulan koordinasyona ulaştırılıyor. Komisyon tarafından yapılan açıklamada, yardımların ivedilikle deprem bölgesine ulaştırmaya çalıştıkları vurgusu yapılırken, halkın Yenişehir, Sur, Bağlar ve Kayapınar belediyelerine yardımlarını bırakılabilecekleri belirtildi.

DİYARBAKIR’DAN 16 KAMYON VE 3 OTOBÜS YARDIM GÖNDERİLDİ

Kayapınar Belediyesi tarafından oluşturulan kriz merkezine ise, halktan yoğun destek gelmeye devam ediyor. Kriz merkezinin oluşturulduğu Kayapınar İlçesi'nde dün gece sabah saatlerine kadar halk battaniye, kilim, kuru gıda, çadır gibi ihtiyaç malzemeleri ulaştırdı. Halktan gönüllüler ile belediye personelinin düzenlediği çoğunluğu battaniye, halı ve kilimden oluşan 3 kamyon yardım malzemesi yola çıkarıldı. Kayapınar Belediyesi merkez binası bahçesinde vatandaşlar tarafından getirilen yardımlar, belediye ekipleri tarafından paketlenmeye devam ediliyor. Kayapınar Belediyesi'nden yapılan açıklamada, "Büyükşehirden 4 adet kamyon 3 otobüs, Kayapınar belediyesi 3 kamyon, Sur, Yenişehir ve Bağlar Belediyeleri'de 3'er kamyon acil gıda ve barınma malzemelerini bölgeye gönderilmiştir. Kriz merkezimiz bir araya gelip tüm kentteki duyarlılığı daha organizeli bir biçimde oradaki acıları paylaşmak için elinden gelen çabayı gösterecektir" denildi.

BİSMİL’DEN 1 TIR İLE 2 KAMYON YARDIM GÖNDERİLDİ

Diyarbakır'ın Bismil İlçesi'nde yurttaşlar, yaşam malzemelerini toplayıp belediye bünyesinde kurulan kriz masasına teslim etti. Burada toplanan malzemeleri paketleyen belediye ekipleri, bir tır ve iki kamyona yükleyerek Van'a gönderdi.

SİİRT’TEN 2 KEPÇE VE BİR KAMYON GÖNDERİLDİ

Siirt Belediyesi bünyesinde yardım masası kuruldu. Kurulan 10 komisyon tarafından esnaf ve halktan gelecek yardımlar toplandıktan sonra Van'a gönderilecek.

Öte yandan Siirt Belediyesi ve Özele İdare Müdürlüğü tarafından Van'daki enkazlarda kullanılmak üzere 2 kepçe ve bir kamyon Van'a gönderildi.

BATMAN’DA TAM BİR SEFERBERLİK HAKİM

2006 yılında büyük bir doğal afetin yaşandığı Batman’da ise tam bir seferberlik hakim. Batman Belediyesi ile Batman Demokrasi Platformu tarafından oluşturulan kriz masasında toplanan yardımlar afet bölgesine ulaştırılıyor. Depremin hemen ardından Batman Belediyesi, ilk etapta bölgeye Belediye Sağlık ekibinin yanı sıra ambulans, jeneratör, kepçe, kamyon ile cenaze arabaları ile 500 adet battaniye, çadır, kilim, yağmurluk ile 10 bin adet ekmek, 250 koli su gibi temel ihtiyaç malzemelerinden oluşan yardım konvoyunu Van'a ulaştırdı. Sabah saatlerinden itibaren ise yine Batman halkının afet bölgesine ulaştırılması amacıyla Batman Belediyesine getirdiği katalitik soba, ufo, battaniye, kilim, çocuk bezi, ayakkabı ve elbiselerden oluşan 3 kamyon ihtiyaç malzemesi daha yola çıktı. Belediye Başkanvekili Serhat Temel, Batman halkına, Van halkıyla dayanışma çağrısında bulundu. Temel, "Özellikle kışlık elbise, ayakkabı gibi temel ihtiyaç malzemelerinin belediyeye getirilmesi durumunda, felaket bölgesine ulaştıracağız. Bu konuda çok fazla ihtiyaç var. Hem Van merkez hem de bağlı ilçe ve köyler, en çok da Erciş'te sayıda ölü ve yaralımız var. Kim elinden ne geliyorsa, imkanları neye el veriyorsa bu konuda gerekli duyarlılığı göstermesi çok önemli" dedi.

HAKKARİ’DEN BATANİYE VE EKMEK DOLU 3 KAMYON GÖNDERİLDİ

Hakkari Belediyesi, kentin 15 mahallesinde yaptığı anonslar kısa sürede karşılık buldu ve Hakkarililer evlerinden ve iş yerlerinden çok sayıda battaniye ile kriz masasına akın etti. Kısa sürede 4 bin battaniye ile 6 bin ekmek toplanarak 3 kamyon ile Van'a gönderdi. Belediye yetkililerinden yapılan açıklamaya göre, yardımların bununla sınırlı kalmayacağı ve Hakkari'de el ele vererek Van'da depremden zarar görenlere yardım edileceği bildirildi.

YÜKSEKOVA’DA 3 GÜNLÜK YAS İLAN EDİLDİ

Van'da meydana gelen deprem nedeniyle Yüksekovalılar, 3 günlük yas ilan etti. Halen enkaz altında yüzlerce kişinin bulunması nedeniyle esnaf, bugün kepenk açmadı. Halktan gönüllüler ev ev dolaşarak battaniye, çadır ve yiyecek topladı. Yüksekova belediyesi kriz masasına teslim edilen 600 adet battaniye ile 4 bin adet ekmek Van'a gönderildi.

DERSİM’DEN 40 GÖNÜLLÜ MÜHENDİS VAN’A GİDECEK

Van'daki depremin ardından Dersim'den de yardım ekipleri yola çıktı. Dersim Belediyesine bağlı AKUT ekibi dün gece yola çıkarken, bu sabah ise arama kurtarma malzemelerinden oluşan bir tır bölgeye hareket etti. Belediye'nin çağrısı üzerine esnaf, sivil toplum örgütleri ile halkın topladığı 2 kamyon erzak ise belediye başkanı Edibe Şahin ile BDP Dersim İl Başkanı Suat Demir gözetiminde afet alanına götürülecek. Ayrıca İnşaat Mühendisleri Odası'na bağlı 40 gönüllü mühendis de Van'a gitmek üzere Belediye Hizmet binası önünde toplandı.

DOĞUBEYAZIT’TAN 30 KİŞİLİK KURTARMA EKİBİ İLE ONLARCA KAMYON YARDIM GÖNDERİLDİ

Doğubayazıt Belediyesi ve BDP Doğubayazıt İlçe Örgütü yetkilileri, kampanya başlatarak kriz masası oluşturdu. Bunun üzerine halk, battaniye ve giysilerden oluşan paketleri akşam saatlerde Doğubayazıt Belediyesi'ne teslim etti. Yardımları paketleyen belediye yetkilileri, içinde çadır, yiyecek, battaniye, giysi ve sudan oluşan yardım paketlerini belediyenin kamyonuna yükleyerek akşam saatlerinde Van'a gönderdi. Depremin ardında Doğubayazıt Belediyesi, 30 kişilik yardım kurtarma ekibini deprem bölgesine gönderdi. Ayrıca bu sabah toplanan yardım paketleri, onlarca kamyonla afet bölgesine gönderildi.

ULUDERE KÖYLERİNDEN YOĞUN YARDIM

Şırnak'ın Uludere Belediyesi, yaptığı anons ve çalışmalarla dünden bu yana mahalle ve köylerden topladığı yardım malzemelerini öğlenden sonra bir tırla Van'a gönderecek. Depremzedeler için Uludere'de acil ihtiyaç malzemelerinin dışında para yardımı da yapıldığı belirtildi.

URFA’DA EV EV YARDIMLAR TOPLANDI

Urfa merkezde BDP yöneticileri dün akşamdan beri bütün evleri gezerek yardım çağrılarında bulunduktan sonra bu sabah saatlerinden itibaren halk, BDP il binasına akın etti. Toplanan battaniye, kışlık elbiseler, gıda ve çadır gibi birçok malzeme halk tarafından il binasına getirildi. İl binasında paketlenen yardımlar bu gün saat 13.00'da Van'a gönderilecek.

CEYLANPINAR’DA SEYAR YARDIM TOPLAMA ARAÇLARI DEVREYE KOYULDU

Ceylanpınar Belediyesi tarafından sabahın erken saatlerinden itibaren yapılan anonslarda bölge için yardım çağrıları yapıldı. Öte yandan belediye tarafından ilçe merkezi ve köylere seyyar yardım toplama araçları gönderilirken, halkın oluşturulan kriz merkezine ait telefon numaralarını arayarak yardımda bulunabilecekleri belirtildi. Halkın yoğun ilgi gösterdiği yardım kampanyasında, toplanan malzemeler öğlenden sonra Van'a gönderilecek.

VİRANŞEHİR’DE HALK BELEDİYEYE AKIN ETTİ


Viranşehir İlçesi'nde ise Van halkına yardım etmek için halk belediyeye akın etti. Kışlık giysiler, battaniye, gıda paketleri ile belediyeye gelen yüzlerce kişi getirdikleri kolilerin Van'a ulaştırılmasını istedi. Viranşehir Belediye Başkan Vekili Mehmet Burun, Van halkının acısını yüreğinde hissettiklerini belirterek, tüm halka başsağlığı diledi. Gıda, kışlık giyecekler, battaniye gibi birçok malzeme hazırladıklarını belirten Burun, ayrıca bir ekiple birlikte Van'da aşevi kuracaklarını da söyledi. Bugün saat 13.00'te Van'a gidecek Viranşehir Belediyesi ekibi ve Aş Evi tonlarca gıda malzemesini de kendileriyle götürecek.

SURUÇ’TA YARDIM GETİRENLER YARDIM TOPLAMA GÖNÜLLÜSÜ OLDU

Suruç İlçesi'nde halk, sabahın erken saatlerinden itibaren yanlarında getirdikleri koliler ile Suruç Belediyesi'ne akın etti. Getirdikleri yardım paketlerini belediyeye bırakanlar bu sefer yardım çalışması yapmak için seferber oldu. Burada da belediye önünde toplanacak yardımlar saat 13.00 da Van'a doğru yola çıkarılacak.

Hiç yorum yok: