7 Temmuz 2011 Perşembe

İlahiyat Fakültelerine Kontenjan Kıyağı


AKP yükseköğretim reformuna hazırlanırken YÖK de boş durmuyor. YÖK’ün geçtiğimiz hafta aldığı üniversite kontenjanları ilahiyat fakültelerine yaradı. Biri teknik üniversite olmak üzere 11 üniversiteye kurulacak olan ilahiyat fakültelerinin kontenjanı bir senede yüzde 25.8 artırıldı

AKP, uzun zamandan bu yana sözünü ettiği yükseköğretim reformuna hazırlanırken ÖSYM ve YÖK de üniversiteleri piyasalaştırma ve gericileştirme hamlelerinden geri kalmıyor. YÖK’ün hemen hemen her sene yaptığı kontenjan artırımı, bu sene ilahiyat ve İslam ilimleri fakültelerine yaradı. Cumhuriyet’te yer alan habere göre ÖSYM tarafından dün yayımlanan “2011 ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu” kontenjan artışlarını gözler önüne serdi. Kılavuza göre ilahiyat fakültelerinin sayılarında ve kontenjanlarında büyük artış var.


2010 itibariyle ilahiyat fakültesine sahip üniversite sayısı 24 iken, 2011 ÖSYS kapsamında 11 yeni üniversitede kurulan ilahiyat fakülteleri ile birlikte bu sayı 35’e yükseldi. Daha önceki yıllarda ilahiyat fakültesi bulunan 24 üniversiteden 8’inde ise kontenjan artırımına gidildi. Özellikle yeni kurulan üniversitelerdeki artış ile birlikte kontenjanlar 2010 yılında yüzde 25.8 arttı.


Bu yıl ilk kez ilahiyat ve İslam ilimleri fakültelerine öğrenci alacak üniversitelerin 955 kontenjanı bulunuyor. Mevcut fakültelerdeki kontenjanların da 695 artması ile birlikte 2011-2012 eğitim öğretim yılında 1650 kişilik bir artış yaşandı ve kontenjan sayısı 8 bin 25’i buldu.


Teknik üniversiteye ilahiyat fakültesi

2011-2012 eğitim öğretim yılında ilk kez ilahiyat fakültesi alacak üniversitelerin geçtiğimiz iki yıl içerisinde kurulan ve finansörlüğünü yeşil sermayenin yaptığı vakıf üniversitelerinin olması dikkat çekti. Fatih Sultan Mehmet Üniversitesi (İslam İlimleri Fakültesi), Fatih Üniversitesi, 29 Mayıs Üniversitesi (Uluslararası İslam ve Din Bilimleri Fakültesi) ve Yakın Doğu Üniversitesi bu listede yer alıyor.

Yeni fakülte açacak devlet üniversiteleri ise Bingöl, Erzincan, Gaziantep, Gümüşhane, Karabük ve Muş Alpaslan üniversiteleri.


Yeni ilahiyat fakültesi açacak okullardan birisi ise Trabzon’daki Karadeniz Teknik Üniversitesi. KTÜ’nün dikkat çeken yanı bir teknik üniversite olması.


İlahiyatçıya kadro çok

YÖK, 2009-2010 eğitim öğretim yılında da devlet üniversiteleri kontenjanlarını yüzde 15, vakıf üniversiteleri kontenjanlarını yüzde 20, ilahiyat fakülteleri kontenjanlarını ise yüzde 115 artırmıştı. Böylece 2 bin 680 olan kontenjan sayısı 5 bin 620’ye yükselmişti.

YÖK ve ÖSYM eliyle uygulanan bu yeni strateji ile birlikte üniversitelerde etki alanı genişleyen ilahiyat fakülteleri diğer alanlara kadro sağlamaya yarıyor. Son yıllarda üniversitelerdeki kadro atamalarında ilahiyat fakültelerinden mezun olmak, ciddi avantajlar sağlamıştı. Dicle Üniversitesi’nde ihtiyaç olan fakültelere atama yapılmamasına karşın ihtiyaç olmayan ilahiyat fakültesine çok sayıda kadro verilmesi Dicle Üniversitesi öğretim görevlileri tarafından da protesto edilmişti. Mardin Artuklu, Harran, Van Yüzüncü Yıl gibi üniversitelerde tarih, felsefe, sosyoloji bölümlerine %70 oranında ilahiyat mezunlarının atanması da bir dönem gündeme gelmişti.


Sendika.Org

Hiç yorum yok: