28 Mayıs 2011 Cumartesi

Baydemir Erdoğan'ı Canlı Yayına Davet Etti


Diyarbakır Büyükşehir Belediye Başkanı Osman Baydemir, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın BDP’li belediyelerin hizmetlerini kıskandığını söyledi. Baydemir, "Sayın Başbakan muhtemelen kabul etmeyecektir. Ama güvenmiş olduğu ekonomi bakanı ya da ekonomiden sorumlu görevlendireceği bir yetkiliyle gelsin bir canlı yayın programına katılalım" dedi.

Diyarbakır Büyükşehir Belediye Başkanı Osman Baydemir, merkez Bağlar İlçesi Yeniköy Semti’nde, Yeniköy Kentsel Dönüşüm Projesi temel atma törenine katıldı. Törenin ardından gazetecilere açıklamalarda bulunan Baydemir, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın, ’Belediyelere para gönderiyoruz yatırıma gitmiyor, nereye gidiyor’ sözlerinin sorulması üzerine şunları söyledi:

"Çok açık ve net söylemek gerekirse sayın Başbakan başta Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi olmak üzere BDP’li belediyelerin çalışmalarını kıskanıyor. Özellikle de Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi’nin çalışmalarını kıskanıyor. Bu kadar kıt kaynaklarla, kıt imkanlarla, bu kadar büyük hizmet nasıl üretiliyor diye açık söylüyorum kıskanıyor. Ondan dolayı da çamur atıyor. Çamur at izi kalsın politikasını izliyor. Ama Diyarbakır sadece değil, bölgeye göndermiş olduğu kaynağı biz eleştiriyoruz. Sayın Başbakan Devlet Planlama Teşkilatı’nın Hazine Müsteşarlığı’nın verilerini incelesin. Kendi iktidarı döneminde incelesin. 21 ile vermiş olduğu teşvik toplamı, Bursa iline vermiş olduğu teşvik toplamından daha azdır. Bir kez daha söylüyorum sayın Başbakan kendi iktidarı döneminde bütün Türkiye’de dağıtmış olduğu teşvik toplamına bir baksın. Bunun Türkiye’nin Doğu yakasındaki 21 ile vermiş olduğu teşvik toplamı Bursa iline vermiş olduğu teşvik toplamından daha azdır. Bizim eleştirdiğimiz budur. Sayın Başbakan önce kendi pratiğine baksın."

SAYIN BAŞBAKAN BU ÇÖP SİYASETİNİ BIRAKSIN

Baydemir, çöp siyasetinin bayatlamış bir siyaset olduğunu belirterek, "Artık çöp siyasetini yapmamak lazım" dedi. Nedeni ne olursa olsun, kentin sokağını ya da caddesini temizlememenin ayıp olduğunu, böyle bir şeye asla hiçbir belediyenin tenezzül etmeyeceğini belirten Baydemir, "Çok açık ve net söylüyorum ve buradan da çağrı yapıyorum. Mesai arkadaşlarıma da çağrı yapıyorum. Ayıptır, sokakları temizlememek, caddeleri temizlememek olamaz böyle bir şey. Biz böyle bir şey yaparsak kim bundan rahatsız olacak ben açık söylüyorum. Her şeyden önce benim halkım rahatsız olacak. Ben halkımın sağlığı için sokaklarımı temizliyorum. Ben halkımın sıhhati için caddeleri temizliyorum. Ve aslan da yatağından belli olur. Dolaysıyla bizim çöple siyaset yapma gibi bir politikamız asla olamaz. Ama sayın Başbakan da bu çöp siyasetini bıraksın artık. Sakız etmiş hakikaten sakız etmiş. Artık bu bayatlamış bir şeydir. Başta Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi olmak üzere dört belediyemizin de böyle bir politikası yoktur olamaz da" ifadelerini kullandı.

BAŞBAKAN GELSİN CANLI YAYINA ÇIKALIM

CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’ndan sonra, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ı canlı yayına davet eden Baydemir, "Sayın Başbakan muhtemelen kabul etmeyecektir. Ama güvenmiş olduğu ekonomi bakanı ya da ekonomiden sorumlu görevlendireceği bir yetkiliyle gelsin bir canlı yayın programına katılalım. Bu Diyarbakır’daki yerel bir kanalda olabilir, bu bir ulusal kanalda olabilir. Gelin son 10 yıllık zaman dilimi içerisinde hatta sizin iktidarınızla sınırlandıralım. Diyarbakır’a ne yatırım yapılmış? Ne kadar kaynak verilmiş? İstanbul’a ne yatırım yapılmış? Ne kadar kaynak verilmiş? Gelin bunları masaya yatıralım ve bu hükümet döneminde ayrımcılık mı var? Yatırım mı var? Hep beraber irdeleyelim. Ayıptır günahtır" diye konuştu.

BAŞBAKAN HALKIN GÖZÜNÜN İÇİNE BAKA BAKA HAKARET EDİYOR


Başbakan Erdoğan’ın Hakkari’de yaptığı konuşmasıyla ilişkin Baydemir, "Başbakan gözlerimizin içine baka baka bir halkın gözünün içine baka baka ben açık söylüyorum hakaret ediyor. Hakkari ilinin gerçekleşen bütçesi bir koskoca il belediyesinin gerçekleşen bütçesi 20 milyon lira. İstanbul’un bütçesi 21 katrilyon. Ayıptır günahtır. Kalkmışsın Hakkari’de diyorsun ki 20 milyon lirayı ne yaptın. Bir de belediyecilikten geliyorsun. Valla okkalı bir söz söylemek mümkündür ama seçim sathı mailinde fazla germeyelim" dedi.

Hiç yorum yok: