16 Mart 2010 Salı

Mahkeme Kararıyla Lazca İsim

Çocuklarımızı Kıskandım


Paluri Arzu Kal
Avrupa Birliği uyum yasalarının bir getirisi de anadilimizde isimler alabilmek oldu. Ama bunun için bizler geç kalmıştık. Yeni doğan çocuklara Lazca isimler vermek mümkündü ama ya bizler?
Ben çocuklarımızı, yeni dünyaya gelecek olan nesilleri kıskandım. Onlar şanslıydı. Aileleri anadillerinde isimler verebileceklerdi. Ben de bu haktan faydalanmak istedim ve bu sebeple isim tashihi davası açtım. Gerekçem doğru ve geçerliydi. Herkes, özellikle de internet çevresi beni PALURİ ismimle tanıyordu. Davayı açtıktan sonra duruşma gününü beklemek, sabırsızlık ve heyecan vericiydi. Arkadaşlarımdan birinin henüz yeni tanıştığımız bir dönemde soyadımı bilmemesi sebebiyle Sn. Arzu Paluri olarak gönderdiği bayram kartı da dosyada delillerim arasındaydı. Ve tabii İsmail Avcı Bucaklişi-Hasan Uzunhasanoğlu' nun hazırladıkları Lazuri Turkuli Nenapuna-Lazca Türkçe Sözlüğün harfinin bulunduğu sayfa ve sözlüğün kapağının fotokopisi de.
Duruşma esnasında ilk kez bu kadar heyecanlandığımı farkettim. Yıllardır hep mahkeme salonlarında gerek davacı gerek davalı vekili olan ben, ilk kez kendi davamda davacı asil olarak bulunuyordum. Hem de anadilimde bir isim almak adına.
Savcı ve Hakim Beyler Dilekçemi ilgiyle okudular. Bana ismin hangi dilde olduğunu, anlamını ve nereli olduğumu sordular. Benim yanıtlarımdan sonra da Nüfus Müdürlüğü temsilcisine engel bir durumun olup olmadığı soruldu. Temsilci şive ile yazılmadığı sürece, anlamı genel ahlak kurallarına aykırı olmayan her ismin alınabileceğini söyledi. Hakim ilk kez gereği düşünüldü dediğinde bu kadar heyecanlanmıştım. Artık anadilimde bir isme sahiptim ve bunu arkadaşlarımla paylaşmak için duruşma salonundan koşarcasına çıktım.
Av. Paluri Arzu KAL (06.10.2005)

Hiç yorum yok: