19 Mart 2010 Cuma

Anadolu Ajansi ve Zaman Gazetesi Yalanina Yanıt

- 17 yıl önce Dernekler Yasası’na göre kurulan ve bütün faaliyetleri yasal denetime tabi tutulan Heyva Sor a Kurdistanê, bugüne kadar onlarca ülkedeki mağdurlara ulaştı; halen yüzlerce çocuğa sürekli yardım yapıyor.
Heyva Sor a Kurdistanê, ‘Sözde Kürt Kızılayı adlı paravan dernek aracılığıyla depremzedeler için toplanacak yardım paralarının, finansman krizi yaşayan Kandil’e aktarılacağı kaydedildi’ iftirasını atan Anadolu Ajansı ve Zaman gazetesine cevap verdi: “Siz değil misiniz, yıllarca halkın dini inancını ve yardım etme duygularını utanmadan ahlaksızca sömürerek, ağa babalarınıza aktaran paravan derneklerinizin avukatlığını yaparak aklamaya çalışan?”

Anadolu Ajansı, geçtiğimiz günlerde ‘PKK ‘Kürt Kızılayı’ ile yardım parasına göz dikti’ başlıklı haber ile, Heyva Sor a Kurdistanê tarafından, Elezîz’deki (Elazığ) depremzedeler için başlatılan yardım kampanyası hakkında şaibe yaratmaya çalışmıştı. Konuyla ilgili açıklama yapan Heyva Sor, başta Zaman gazetesi olmak üzere, haberi yayımlayan organlara “Siz ve sizin gibi düşünenler, Kürdistan’ın tek yardım kurumu olan Heyva Sor a Kurdistanê’ye karşı karalama kampanyası yürüteceğinize, önce dönüp bir kendinize bakın” dedi.

Elezîz’de meydana gelen depremde zarar görenlere yardım amaçlı kampanya başlatan Heyva Sor, gelen yardımları zaman kaybetmeden kendi olanaklarıyla depremzedelere ulaştırma çabası içindeyken söz konusu haberin çıktığını belirtti. Anadolu Ajansı ile Zaman gazetesinin Kürtlere karşı bilinen düşmanlıklarını bu şekilde yeniden ortaya koyduğunu kaydeden Heyva Sor, “Faşist Türk-İslam sentezinin temsilciliğini yapan cenahın basın ve yayın aracılığıyla aktif taraftarlığını yapanlara bir çift lafımız vardır. Siz değil misiniz, yıllarca halkın dini inancını ve yardım etme duygularını utanmadan ahlaksızca sömürerek, ağa babalarınıza aktaran paravan derneklerinizin avukatlığını yaparak aklamaya çalışanlar.”

Bu yayın organlarının, ölülere bile saygı göstermeden, panzerler arkasına bağlanarak sürüklenen gerilla cenazelerini ‘İşte teröristlerin sonu’ başlığı altında sayfalarına taşıdığını ve sokak ortasında kurşuna dizilen Kürt çocuklarını ‘terörist’ ilan ettiğini hatırlatan Heyva Sor, açıklamasında devamla şu vurguyu yaptı: “İnsana ait ne kadar güzellik varsa, ona düşman olan sizler, bu sicilinize bakmadan bugün kalkıp, yoksul ve mağdur durumda olanlara yardım etmekten başka hiçbir gayesi olmayan Heyva Sor a Kurdistanê’yi karalama kampanyasını mı yürütüyorsunuz? Sizlerin o karalama haber ve yazılarınızda iddia ettiğini hiçbiri doğru değildir.”

Paravan mı dediniz?
Anadolu Ajansı’nın, ‘paravan dernek’ iddiasını güçlendirmek için ortaya attığı Koblenz Mahkemesi hususuna da değinen Heyva Sor, mahkemenin 3 StR 65/06 numaralı dosyasındaki iddiaların asılsız çıktığını, bu davanın sonunda el konulan bütün malvarlığının iade edildiğini ve davanın bu şekilde kapandığını hatırlattı.

Gelir ve giderler şeffaf
Başta uluslararası Kızılhaç ve Kızılayların çalışma prensiplerini esas alarak faaliyetlerde bulunduğunu belirten Heyva Sor, Anadolu Ajansı’nın iddialarının aksine gelir ve giderlerinin şeffaf olduğunu ifade etti. Heyva Sor, kendilerinin bu güne kadar bu konularda herhangi bir soruşturmaya tabii tutulmadığının altını çizerken, özellikle Zaman gazetesine yönelik şunları kaydetti: “Halkın dini inanç ve yardım etme duygularını ahlaksızca kullanarak, milyonları hortumlayan ve Alman adaletin eline düşünce de bütün pislikleri ortaya çıkan Deniz Feneri’ni hangi vicdanla aklama çabası içine girdiniz?”

Yardım kurumlarıyla orta çalışma
Heyva Sor a Kürdistanê’nin dünyanın neresinde olursa olsun yardım sunarken insan hakların saygıyı hep ön planda tuttuğu hatırlatılan açıklamada kurumun, uluslararası yardım kurumları ile ortak çalışmalar yürüttüğü şu cümlelerle dile getirildi: “Heyva Sor a Kurdistanê, başta uluslararası Kızılhaç veya Kızılayların çalışma prensiplerini de esas almıştır. Yine BM Uluslararası ilticalar yüksek komiserliği ( UNHCR ), Dünya Sağlık Örgütü(WHO), BM Uluslararası Çocukları Koruma Örgütü (UNICEF) ve diğer benzeri uluslararası bütün insani ve yardım kuruluşlarının yan sıra, Türkiye ve Kürdistan’daki insan hakları ve sivil toplum kuruluşlarıyla da insani yardım temelinde dayanışmayı esas almıştır. Peki ya sizler, halkın sırtında ahlaksızca soygun vuranlardan başka kimlerle dayanışma içinde oldunuz? İnsani yücelten ve insan haklarına saygı gösteren tek bir kurulusun adını verebilir misiniz? Heyva Sor a Kurdistanê, Avrupa da yardım amaçlı faaliyet gösteren Fransa Crossant Rouge Kurde, İsviçre Heyva Sor a Kürdistanê, İsveç Kurdiska Röde Halvmanen, Hollanda Koerdiesche Rode Halve Maan, Belçika Koerdische Rode Halve Maan, Danimarka Mesopotamiens Sol, Avusturya Roja Sor a Kürdistanê, İngiltere Kurdish Red Moon, İsveç AGAPA ile Hollanda CIBO gibi kamu yararına faaliyette bulunan dengi vakıf, kurum ve kuruluşlarla da karşılıklı dayanışma temelinde birlikte çalışır. Almanya Heyva Sor a Kürdistanê Elazığ’daki deprem için açtıgı yardım kampanyasında yukarıdaki adı geçen yardım kurumlarıyla birlikte yürütmektedir. Peki, bu insani amaçlı yardım kampanyamız neden sizin hedefiniz oldu, yoksa halkın içerisinde paravan yan kuruluşlarınızın maskesini düşürdüğümüz için olmasın mı?”

Ya ispat ya da düzeltme
Almanya Dernekler Yasası’na uygun kurulmuş ve 17 yıldır kamu yararına faaliyet yürüten bir yardım kurulusu olan Heyva Sor a Kurdistanê, acil yardım projesi ile de bugüne kadar Amerika’dan Afganistan’a, Haiti’den Kürdistan’a kadar birçok yerde meydana gelen deprem, sel ve benzeri doğal afetlerden zarar görenlere gücü oranında yardımda bulundu. Heyva Sor a Kurdistanê, kimsesiz çocuklara yardım ve sağlık projesiyle de 400’de fazla çocuğa, ciddi sağlık sorunları yasayan ancak mali imkansızlıklardan dolayı tedavi göremeyenlere imkanları dahilinde yardım yapmaktadır.

Anadolu Ajansı ve Zaman gazetesinin iddialarını ya ispatlamaya ya da düzeltmeyi yayınlamaya çağıran Heyva Sor, aksi halde konuyu mahkemeye taşıracakları uyarısında bulundu. Kurum ayrıca şimdiden hukukçuların konuyla ilgilendiğini sözlerine ekledi.

Hiç yorum yok: